In Engeland benoemde Ikea een nieuw reclamebureau, Mother, dat voor een totaal nieuwe aanpak koos, getuige deze commercial, onderdeel van de ‘Happy Inside‘-campagne in meer mediumtypen. Liefst 100 katten werden losgelaten in de Ikea-vestiging in Wembley bij Londen, en hun doen en laten werd heel mooi en sfeervol gefilmd. De campagne, meldt The Guardian, valt samen met het verschijnen van de 2011-catalogus. Zie ook een ‘making of’-video. De passende mooie song is Pianni van Mara
Carlyle. “The idea behind the work is that cats know better than anything what makes them feel happy inside, they live their lives in pursuit of their own comfort,” vertelt creative director Feh Tarty van reclamebureau Mother aan The Guardian. “So we released a hundred cats in to the Ikea Wembley store, for real, to see where they went and what furniture made them happy.” Je moet er maar op komen.
Lees ook:Alex en haar Emma duiken voortaan in bed met K-Y Intense
Lees ook:Shakira zingt ‘Dare (La La La)’ in nieuw spotje Activia
Lees ook:Monniken gaan beter klokken luiden dankzij Mars, in nieuw spotje
Lees ook:IKEA-campagne stuurt mensen eerder naar huis
Lees ook:Wie maakt meer rommel thuis, hij of zij? (vraagt IKEA)
Ik hoop dat deze ook hier op TV komt. Het is een leuke reclame die lekker rustig is, iets wat tijdens de reclame wel gebruikt kan worden.