‘Een Deuk Van Heb Ik Joustra’ wint Radio Veronica’s Slechtste Reclameslogan-verkiezing

De reclameslogan ‘Een Deuk Van Heb Ik Joustra’ van het schadebedrijf Joustra Merkenherstel uit Halfweg heeft de titel Slechtste (Reclame) Slogan 2013 gekregen. Dat maakte Radio Veronica-jock Rick van Velthuysen gisteren bekend in de ochtendshow Rick In De Morgen. Robert Joustra werd live op de radio overvallen met de prijs, die volgens mij eigenlijk voor de grappigste mkb-reclameslogan is (zie ook winnaar van vorig jaar). Naast een award wint Joustra Merkenherstel ook een gratis reclamecampagne op Radio Veronica. Meldt site Nederlands Media Nieuws, NMN.  De afgelopen tien dagen ging het team van de ochtendshow Rick In De Morgen op zoek naar de Slechtste Slogan van Nederland. Luisteraars stuurden massaal hun favorieten in. Afgelopen vrijdag werd de top 5 bekend gemaakt, waarna iedereen op Radioveronica.nl kon stemmen op het bedrijf met de aller slechtste slogan. ‘Een Deuk Van Heb Ik Joustra’ versloeg  ‘Hé, Cake Je Naar Mijn Gebak?!’ van Bakkerij Dam uit Nieuw-Beijerland en ‘Lekt Er Wat? Bel Dan Ad!’ van het Kwintheulse Loodgietersbedrijf Ad van den Elshout, ‘Kwaliteit die u blijft achtervolgen’ van Karreboer-aanhangerverhuur en ‘Geen woorden maar draden‘ van Haitsma-installatietechniek. Vorig jaar won Jozefs Timmerwerken met het fantastische ‘Al meer dan 2000 jaar een begrip.’

Radio Veronica-jock Rick van Velthuysen: “Zelf zit ik veel op de weg en je moest eens weten wat je dan elke dag aan busjes, vrachtwagens en auto’s tegenkomt van bedrijven met een opmerkelijke slogan. Soms zijn ze zo hilarisch slecht dat ik moeite moet doen om niet tegen de vangrail te sturen. Daarom besloot ik in 2012 om een jaarlijkse verkiezing van de Slechtste Slogan van Nederland in het leven te roepen. De winnaar van vorig jaar, een timmerbedrijf, heeft trouwens nog nooit zoveel publiciteit en klanten gehad als na onze verkiezing, dus ik verwacht dat er de komende jaren alleen maar meer slechte slogans bij komen.”

 

Robert Joustra van Joustra Merkenherstel: “Dit is supergaaf! We werken hier in een klein bedrijf met maar vier mensen en ik doe de administratie gewoon aan de keukentafel. Dankzij een gezellige avond in het café, toen ik deze slogan verzon, heb ik ineens een gratis reclamecampagne op Radio Veronica. Ik lach me nu dus een deuk van heb ik Joustra!”

Aldus bericht Nederlands Media Nieuws/NMN.

PS Leuk/goed blog, Reclamewereld?

Lees ook:Vooral dankzij foto: ‘Iedere paal gaat er in’ van heibedrijf Steenman slechtste reclameslogan 2015
Lees ook:Erik de Zwart wordt weer reclamestem van ‘zijn’ Radio Veronica
Lees ook:Reclame gemaakt voor online zender Telesport Radio
Lees ook:Actie Veroniklaas voor pakjesavond aangekondigd in advertentie
Lees ook:Gratis WK-finale tickets verloot: Rexona Men, Radio Veronica

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.