Twitter en adverteerders profiteren van Super Bowl blackout

De electriciteits uitval van een half uur tijdens de Super Bowl in de Superdome in New Orleans vanochtend was pijnlijk voor de organiserende NFL en omroep CBS, maar goud voor Twitter. Dat meldt de Financial Times vanochtend. Toen de game stopte op tv in het stadion en de noodverlichting aanging toonde CBS geen extra commercials. Die hadden ook weinig aandacht getrokken. Want bijna iedereen was met z’n smartphone of tablet in de weer thuis en in het stadion – en twitterde. Twitter-baas Ali Rowghani grapte per tweet als een van de eersten: “Which advertiser is sponsoring the power outage?” Adverteerders reageerden al na vier minuten nadat de duisternis was ingezet. En kregen zo extra aandacht. Audi plaagde: ”Sending some LEDs to the @MBUSA Superdome right now…” (officiële naam stadion: Mercedes Benz Superdome). En farmaceut Wallgreen bij voorbeeld: ”We do carry candles. #SuperBowl.” En Calvin Klein, wier spotje al vertoond was, verwees vrouwen ondeugend hiernaar. FT-verslaggever Tim Bradshaw zelf: ‘‘It shows that not all of adland’s creativity goes into TV ads these days.” De geplande spots na de hervatting. De winner van de spontane ‘Twitter Super Bowl’ was koekjesfabrikant Oreo met bijgaande flitsend snelle dunk-inhaker, die 14.000 keer werd ge-retweet en 4.600 ge-favorite met de begeleidende tweet ‘Power out? No problem.” Je hebt goeie reclamemakers ter beschikking of je hebt ze niet. En honderduizenden tweets zorgen voor de rest. Als ‘beloning’ laten we hier ook nog even Oreo’s grappige cream/cookie-gevecht in hun Super Bowl commercial zien; een fluistercampagne ;-) .

Lees ook:Waterkraan dicht tijdens tandenpoetsen verzoekt Colgate in spotje
Lees ook:Voorbereiding Katy Perry op SuperBowl-promo Pepsi
Lees ook:Kosten spotjes bij Amerikaanse Super Bowl XLII verder omhoog
Lees ook:Super Bowl filmpjes in 3D van Pepsico’s SoBe en Dreamworks
Lees ook:Kort optreden Stevie Wonder in bierspotje van Bud Light

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.