Moskee of fabriek? Vragen over ‘explosie’ Delta Lloyd

Explosief reclamemateriaal Delta Lloyd.” Aldus kopt de gerespecteerde site van verzekeringsvakblad Assurantie Magazine een bericht over het spotje voor de hypotheekproducten van het bedrijf, dat de laatste tijd vaak op de tv is te zien. ”Vrienden bezoeken bewonderend het nieuwe huis van een jong stel, wandelen de riDelta Lloyd explosie fabriekante tuin in, maar verstarren bij het beeld aan de horizon. Dan ontploft de daar staande fabriek, die echter qua silhouet associaties oproept met een moskee.” Een reageerder denkt dat de fabriek bewust op een moskee moest lijken, om de discussie op gang  te brengen. Het jonge stel wist in ieder geval van de explosie af. “Daarom heeft Delta Lloyd hypotheken voor mensen die graag goed voorbereid zijn”, klinkt de verklarende stem.

De nieuwe commercial eindigt niet meer met de “Niets is zeker“-aanloop naar de slottekst “Zeker Delta Lloyd“. Zonder daar ruchtbaarheid aan te geven, heeft het concern kennelijk gebroken met het min of meer omstreden ‘Niets is zeker… Zeker Delta Lloyd’. Aldus AM. Deze slagzin werd in september 2006 geïntroduceerd. Het spotje werd bij mijn weten gemaakt door reclamebureau LoweDraft.

Lees ook:Delta Lloyd feliciteert WK Zeilen-kampioen Van Rijsselberghe
Lees ook:Jasper heeft de perfecte hypotheek. Met dank aan Jasper.
Lees ook:Delta Lloyd Optimist on Tour-advertentie voor kinderen (met felicitaties kernploeg)
Lees ook:Delta Lloyd haakt in op voetbal met VuvuZeila en WK Zeilen
Lees ook:Delta Lloyd feliceert Lisa en Lobke met zeilgoud op WK 470

4 reacties op “Moskee of fabriek? Vragen over ‘explosie’ Delta Lloyd

  1. Cozone

    Als je niet ziet dat dit een fabriek is, dan kun je het beste even naar Hans Anders gaan. Waardeloos bericht. ONZIN.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Toevallige lezer

    Zonder daar ruchtbaarheid aan te geven, heeft het concern kennelijk gebroken met het min of meer omstreden ‘Niets is zeker… Zeker Delta Lloyd’

    Dit heeft meer te maken met het overlijden van de stem achter deze slogan (Henk van Ulsen) in augustus. Delta Lloyd heeft toen al besloten deze slogan niet langer te gebruiken.

      /   Beantwoorden  / 
  3. pieter

    @Cozone:
    Ik ben waarschijnlijk minder betrokken bij dit bewuste spotje dan u/jij, maar wellicht kan ik er daardoor ook met meer afstand naar kijken. En ondanks dat ik het wel begrijp (al is het voor de gemiddelde kijker best cryptisch, denk ik) snap ik de verwarring wel. Misschien goed om daar wat mee te doen, in plaats van het meteen als ONZIN af te doen?

      /   Beantwoorden  / 
  4. Eric

    Ook ik dacht bij het zien van de Delta Lloyd reclame dat er een moskee werd opgeblazen. Maar misschien komt dat wel doordat de wens de vader van de gedachte is.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.