Fouradi en z’n Ping-song, mooie reclame voor Blackberry

Het grootste compliment dat een communicatiemiddel kan krijgen, is toch wel een eigen liedje. De radio, de telefoon en de televisie zijn al veelvuldig bezongen. Maar wie weet waar dit succesnummer over gaat?” Over Pingen natuurlijk, pingen op een Blackberry. Aan het woord communicatieman Peter Kentie op de Adformatie-site. Het liedje, als ideale reclamesong voor Blackberry (met zowaar een ‘optreden’ van Ajacied Gregory van der Wiel als extra promotie), is van Fouradi. BB: de telefoon van de jeugd, in ieder geval in Amsterdam; mijn beide zonen hebben er ook eentje. Juist, voorheen dè smartphone voor zakenlieden. Wat zullen die raar opkijken, die poplariteit van hun phone zint ze vast helemaal niet. En dat alleen maar vanwege dat gratis smsachtige Ping-systeem, waar je als jongere wel aan mee moet doen, door een BB aan te schaffen. Anders heb je geen goed contact meer met je vrienden en vrienden.

Ping biedt meer dan sms, ook het versturen van voice-clips en groepsafbeeldingen is mogelijk. Vooral voor jongeren is pingen een snel alternatief naast andere communicatiemiddelen. Want het past perfect in het huidige tijdsbeeld. Van real-time communicatie, tussen personen en hele vriendengroepen die hun ervaringen willen delen. En wel direct. En zo is er plots een nieuw medium. Kentie op de Adfosite: ”Ontstaan in de marge, afkomstig uit een andere gebruikerswereld en met een groots potentieel. Want de mobiele telefoon is een veelkoppig monster. Het gemiddelde toestel anno 2010 biedt zowel communicatie door uitwisseling van tekstberichten en spraak, geeft informatie in beeld en geluid en is een kassa annex portemonnee voor de gebruiker.” Boeiend.

Lees ook:Blackberry schiet met braam op de appel achter iPhone
Lees ook:Tame Impala’s Elephant-tune begeleidt spot Blackberry Z10
Lees ook:De verrassing voor de jonge concertpianist en McDonald’s
Lees ook:Reclamepreview Blackberry 6: knokken met iPhone OS 4?
Lees ook:‘Hou je privé gegevens privé’ zegt Blackberry op affiche

2 reacties op “Fouradi en z’n Ping-song, mooie reclame voor Blackberry

  1. ping pong

    De illusie van exclusiviteit is het succes van pingen.

      /   Beantwoorden  / 
  2. John Steenwijk

    Iemand bij BlackBerry heeft zich sterk gemaakt pingen simpel te houden (zoals het was). Eigenlijk zelfde ervaring als sms, maar dan gratis… = Kassa :)

    Kijk ook eens op http://www.pingenmetjeblackberry.nl. Hier vind je alles wat je wilt weten over Pingen…

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.