Verizons pitbull-spotje voor LG Dare onder druk in VS van tv gehaald

De pitbull-commercial voor LG Dare is toch teruggetrokken door Verizon Wireless in de VS en binnenkort ook van YouTube, meldt vakblad AdAge. Ondermeer onder druk van meer 7000 'action alert'-mailtjes aan het adres van topman Ivan Seidenberg van leden van PETA, de internationale dierenbeschermingsorganisatie. Deze en andere actieclubs vonden dat 't spotje wreedheid tegen dieren in de hand werkte, door pitbulls aan de ketting te leggen. De spot versterkte het cliché- 

beeld dat alle pitbulls gewelddadig zijn, wat niet zo schijnt te
zijn. ''Man's best friend verdient meer dan aan de ketting gelegd als
een scooter en te worden gebruikt als een alarmsysteem tegen dieven
'',
aldus PETA-woordvoerder Daphna Nachminovitch. Bovendien zijn steeds
meer Amerikaanse steden bezig om het vastketenen van dieren als
onwettig te verklaren.

In de door reclamebureau McCann gemaakte en nu dus teruggetrokken commercial wil een jongeman wil zijn mobieltje pakken, een LG Dare maar krijgt twee angstaanjagende pitbulls achter zich aan. Ze kunnen hem net niet grijpen omdat hun kettingen te kort zijn. Dare you to touch one, verklaart de relatie met het mobieltje.

PETA staat voor People for the Ethical Treatment of Animals.

Lees ook:Pitbulls in LG Dare-spotje valt verkeerd bij dierenliefhebbers in VS
Lees ook:Na lul-spotje met mensen tonen dieren met wipreclame dat plantaardig eten goed is voor seks
Lees ook:Zweep en ketenen horen in de slaapkamer, niet in ‘t circus (Peta-reclame)
Lees ook:Reclamewaakhond keurt anti-vlees affiche Peta goed
Lees ook:Indiase schone Malaika poseert als vogel in reclame-uiting PETA

3 reacties op “Verizons pitbull-spotje voor LG Dare onder druk in VS van tv gehaald

  1. Darren

    Die dierenclubs hebben hier ook succes HELAAS want het verbod op pitbulls stopt nog dit jaar. Die loeders honden konden tot nu toe in beslag worden genomen louter vanwege hun rotkoppen, maar voortaan worden alleen nog pitbullachtige honden opgepakt wegens bewezen agressief gedrag hebben de media gemeld. Er moeten eerst weer dode kinderen vallen dus.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Lex

    Alles is opvoeding.

    Onzin trouwens dat het spotje van de buis moet, maar is dat niet precies wat je wil met een viral?

      /   Beantwoorden  / 
  3. Redactie, Michael

    Zeker, Lex, wat opvoeding betreft. Maar deze terugtrekactie was vast niet wat Verizon wilde. Veel aandacht gekregen, okay, maar negatieve aandacht, niet zo leuk voor een merk dat allemansvriend wil/moet zijn. En ook geldverspilling; het was een complete tv-spot, gemaakt door een gerenommeerd bureau, niet goedkoop in elkaar geflanst puur voor internet….

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.