''De Citymarketing-campagnes van Amsterdam en Den Haag zouden zo in een
zoek de verschillen spel kunnen worden opgenomen.'' Dat meldt mij tipper Peter Pennevrucht. De vorige week
gelanceerde campagne 'Be my guest' van Den Haag vertoont inderdaad grote
gelijkenis met de campagne van onze hoofdstad, en niet alleen vanwege de blozende taxichauffeurs. ''Frits Hoefnagel, de
verantwoordelijke Haagse wethouder (en Amsterdammer by the way), is i.i.g. trots op zijn nieuwe
campagne'', schrijft Pennevrucht. Maar, als het door hem aangeleverde Amsterdamse plaatje bonafide is -alleen die van de Hofstad heb ik kunnen checken- niet helemaal terecht dus.
Lees ook:Haagse burgervader Van Aartsen zegt dank in dagbladadvertentie
Lees ook:Red Amsterdam wil niet ook Den Haag redden meldt poster
Lees ook:Hoofdsponsor DSW haalt naam van shirts ADO
Lees ook:Youp heeft er kijk op in Den Haag (hoe Kijk! Optiek inhaakt)
Lees ook:Vermeer’s ‘Meisje met de parel’ in heropende Mauritshuis maakt reclame voor Shell
klopt,er zijn wel meer beelden die bijna 1-op-1 overeenkomen, zie ook http://www.welcomeamsterdam.nl
Bijna zou je gaan denken dat het om een nationale welcomecampagne gaat, die per stad wordt ingevuld… Door gewoon de naam van de specifieke stad erop te plakken.
Wat een armoe is dit zeg. Zelfde communicatiebureau? Landelijke campagne? Of is er werkelijk sprake van ordinair kopieerwerk?
Geen idee, ik ga maar eens wat bellen denk ik. Eerst dacht ik dat het fake was…
Misschien Reclamepaleis uit Den Haag. Ik weet dat ze tijdje terug aan de pitch hebben meegedaan.
Klopt, ons paleis heeft meegedaan aan de pitch. Maar zowaar verloren. Waarschijnlijk waren onze voorstellen iets te origineel.
Toch wel jammer dat er gepitchd moet worden, als dit uiteindelijk het eindresultaat is.