Gratis reclame Sonja Bakker-producten leidt tot vette omzetstijging

Over de waarde van gratis reclame gesproken. Producten die worden genoemd in de boeken van Sonja Bakker hebben het afgelopen jaar een gezamenlijke omzetgroei gerealiseerd van 45 miljoen euro, blijkt uit onderzoek van marktonderzoeksbureau ACNielsen. dat stelde een lijst samen met 33 producten uit het dieet van Bakker met onder andere Optimel producten, Hero Fruitontbijt, Maggi Opkikker Bouillon, Wasa Knackebröd en Hertog light ijs (en bij mijzelf zijn eierkoeken vaste snacks geworden). Gelukkig is Sonja Bakker eerlijk geweest en vangt ze niet een percentage van de omzetgroei als gevolgd van het bewust noemen van bepaalde producten…  Het onderzoeksbureau vergeleekde volumegroei met die van het jaar daarvoor. De gemiddelde groei bedroeg in 2006 39 procent, een jaar eerder was dat 5 procent. Volgens ACNielsen is die groei toe te schrijven aan Sonja Bakker. Ongeveer 1,7 miljoen Nederlanders volgen het Sonja Bakker dieet, of waren dat begin dit jaar in ieder geval van plan, meldt Distrifood.

Lees ook:Super de Boer strikt dietgoeroe Sonja Bakker voor reclame in winkels
Lees ook:Na Vomar wil Dekamarkt door met Sonja Bakker
Lees ook:Sonja Bakker’s vernieuwde boek te koop bij Lidl meldt advertentie
Lees ook:Sonja Bakker-spoof Bolletje vervangen door Dick, advocaat bij…
Lees ook:Sonja Bakker bevalt eerst van Bram, baart dan Lidl-boek

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.