Site Ad en Marie is noodkreet: ‘Stop de reclame! We zijn het zat!’

Ad en Marie, we kennen ze van menige reclameblog of- site- inclusief deze- volgen alles op reclamegebied nauwgezet. En uiterst kritisch. Want ze zijn erg tegen, ze zijn 't zat. Op hun site met dezelfde naam zijn allerlei tips te vinden om je te verweren tegen reclame. Voor reclamemakers zijn er de tien geboden, zoals: '' Gij zult reclamespotjes niet in korte tijd veelvuldig herhalen''. Ad en Marie noemen de site een noodkreet. ''Op deze website gaan wij in op een aantal mogelijkheden om barrières

op te werpen tegen reclame. Hoe meer mensen deze barrières opwerpen, hoe minder aantrekkelijk het maken van reclame wordt, hopen we.''

Het gaat Ad en Marie minder om de inhoud van reclame, ''waar ook veel over te zeggen is (teveel bloot, kwetsend etc, maar vooral om de overdaad ervan en de vaak zeer irritante manieren waarop reclame wordt gemaakt.'' Aldus het reclamehatende duo, dat ook per email is te bereiken. Moet kunnen allemaal, en ik wens ze succes, maar niet al te veel (:-). 

Lees ook:Reclame in tv-serie wekt argwaan blijkt uit onderzoek
Lees ook:Hillary helpt reclamebureau Wonderworld lonken naar naar klanten
Lees ook:Website ”Een heldere kijk op Schiphol” is knappe reclame/PR
Lees ook:Reclame voor ‘antwoorden waarmee je verder kan’ van UWV
Lees ook:Reclamewereld wil minder reclame, maar wel bétere reclame

4 reacties op “Site Ad en Marie is noodkreet: ‘Stop de reclame! We zijn het zat!’

  1. Jos van Liempd

    Ze zijn echt spoorloos, lijkt het wel. Ik heb al heel lang niets meer van ze vernomen. Onze speurtocht via mijn blog (http://nodirecton.blogspot.com/2007/02/in-search-of-ad-en-marie.html)heeft heel veel informatie opgeleverd, die we maar niet allemaal publiceerden. We weten waar ze wonen en wie ze zijn, maar ach, daar schiet u ook niks mee op. Wel leuk om te melden dat Ad gaat over de ADvertising, terwijl Marie zich bezig houdt met MARketing. Veel handen hebben ze nog niet op elkaar gekregen, helaas, ondanks hun ons niet helemaal onsympathieke doel, ook al zijn we wel een fan van advertising.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    Tijd om een commissie te benoemen? We moeten ze opsporen. Als ze nu niet reageren, ook niet naar jouw blog toe, dan weet ik het ook niet meer; houdt het op.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Jos van Liempd

    Dat zou zonde zijn. Ad en Marie in rook opgegaan… Is er dan geen enkel initiatief te bedenken om ze te ondersteunen? Wacht eens… misschien iets voor de volgende sire-campagne? Gratis plaatsingen waar anders toch maar die zinloze reclame had gestaan: “Wij zijn het zat! Stop de reclame!

    Ad en Marie bewijzen met hun gekozen ïjzersterke brandname en met de kwaliteit van de copy (op hun site) en met de art direction (van hun site), dat een goed reclameplannetje zo gek nog niet is. Of zou die stijl bewust door een dure, ruige AD gekozen zijn om de doelgroep van reclamehaters aan te spreken? Het laat me maar niet los, dat duo…

      /   Beantwoorden  / 
  4. Redactie, Michael

    Mij ook niet. Loesje afdeling Amsterdam heeft nog een vacature voor wie belangstelling heeft.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.