Petitie tegen reclamebeleid RTL7 tijdens Grand Prix Formule1

RTL7 dreigt in Amsterdam van de kabel te verdwijnen wegens gebrek aan kijkers, maar degenen die wel kijken, naar de GP's Formule 1 dan, zijn over iets anders geïrriteerd: het reclamebeleid verknalde het kijkplezier. En de commerciële directie van RTL kan een petitie van GP-fans tegemoet zien met het verzoek om te minderen. ‘'Nog meer reclame dan bij SBS6 (dat de GP's eerder uitzond-MvO) en alweer een vervelend belspel waardoor velen uit ergernis wegzappen'', meldt de petitie, die HIER te vinden is. Op de site Astroh meldt Eric

nog eens: ‘'Iedereen is het onderhand wel gewend dat TV en reclame onlosmakelijk aan elkaar verbonden zijn, maar wat afgelopen zondag tijdens de Grote Prijs Formule 1 op RTL7 te zien was, zat vele fans erg hoog. De race van anderhalf uur werd zo'n tien keer onderbroken door reclame en de kijker werd op de koop toe zowel voor als na de race nog getrakteerd op één van de ondertussen bekende belspellen.''

Eric claimt dat er na de eerste dag al 800 handtekeningen van ontevreden GP-kijkers waren verzameld via de petitie, geïnitieerd door Tijl Kindt. Deze meldt overigens wel in de petitie aan de RTL-directie dat de voor- en nabeschouwing een stuk verbeterd is t.o.v. wat SBS6 gewoon was te brengen. Maar door het reclamebeleid zijn volgens hem veel fans halverwege de race geswitched naar de Belgische zender Canvas en de Duitse zender RT ten einde de reclame te vermijden.

 

 

Lees ook:Reclame tijdens Grand Prix? RTL lost probleem op
Lees ook:Volgt pindakaas? Max Verstappen maakt al reclame voor Sport1 (en F1)
Lees ook:Formule-1 wagen Honda maakt reclame voor de aarde
Lees ook:Gullit helpt biermerk om fans voetbalteams te laten kiezen
Lees ook:Depay, Clasie en Schöne in reclame voor Fox Sports

14 reacties op “Petitie tegen reclamebeleid RTL7 tijdens Grand Prix Formule1

  1. Willem de R.

    Bij die Duitse zender van RTL hebben ze volgens mij ook bergen reclameblokken. De Belgen hebben het beter geregeld!

      /   Beantwoorden  / 
  2. Martin

    ik heb de herhaling later op de dag gezien en daar waren ook veel reclameblokken in. echter de race zelf kon je ook blijven volgen in een apart schermpje aan de linkerkant. vond het wel goed opgelost eigenlijk zo ondanks dat er wat meer reclame was, mis je visueel niks van de race.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Redactie, Michael

    @Martin: heb het er niet bij gezet, anders werd item wat te lang, maar dat heeft die jongen achter die petitie ook opgemerkt. Fair is fair, richting RTL7. Dat was dan positief (los van betere voor- en nabeschouwing).
    Wellicht helpen dit soort klachten – denk aan Tien, destijds Talpa, dat toch de reclameprogrammering vrij snel aanpaste rond De Wedstrijden. Al heeft dat ze niet kunnen redden.
    Benieuwd of RTL7 een complete sportzender gaat worden als overname van Tien doorgaat. Zou prima zijn, zo’n zender.

      /   Beantwoorden  / 
  4. Redactie, Michael

    @Willem de R: Ik zie die Duitse zender zelf nooit, maar je hebt vast gelijk, RTL is RTL en een commerciele zender heeft weinig andere mogelijkheden om geld te verdienen (ik neem aan dat je in Duitsland evenmin kijkgeld hoeft te betalen om de commercialos daar te zien).

      /   Beantwoorden  / 
  5. Redactie, Michael

    @Martin: deze blogger (www.2bfrank.nl)is ook erg ontevreden over die splitsing race/commercial die jij wel pruimt. ”Dus nu zie je het één en ander wel gebeuren, maar je ziet never nooit niet met welke wagen/coureur er iets gebeurt. Eigenlijk is dit dus nog frusterender dan helemaal geen beeld krijgen. Want het kan ook heel goed zijn dat je de herhaling ook net mist!” Tja.

      /   Beantwoorden  / 
  6. Dennis

    @Martin:

    De Duitse RTL heeft 2 of 3 reclameblokken van zo’n 10 minuten.

      /   Beantwoorden  / 
  7. Raafje

    Al meer dan 6,500 handtekeningen. Wie weet.

      /   Beantwoorden  / 
  8. bart

    het is jammer dat rtl5 het niet uitzend
    daar was nooit reclame tijdens de race

      /   Beantwoorden  / 
  9. Redactie, Michael

    @Bart: bij een goede GP roken de banden, maar de schoorsteen van de commercialo’s moet ook roken. Dat was vermoedelijk heel tijdelijk, bij RTL5.

      /   Beantwoorden  / 
  10. phantom

    het kan niet slechter 12 keer reclame dwars door de race heen het lijkt er niet niet meer kijken naar rtl7 gewoon naar de belgen gaan. niks aan de hand en de duitse is ook zo slecht nog niet. en die kalf hoord er ook niet bij is een kind en blijft een kind.

      /   Beantwoorden  / 
  11. Redactie, Michael

    UPDATE: Meer dan tienduizend Formule 1-fans hebben een petitie ondertekend tegen de reclameonderbrekingen tijdens Formule 1 Grand Prix’, meldt Autoweek vandaag. De initiatiefnemers, twee studenten, hebben de lijst opgestuurd naar RTL, dat de komende jaren de Formule 1 uitzendt. De tv-exploitant heeft er nog niet op gereageerd.

      /   Beantwoorden  / 
  12. Harm

    Ik zit op het moment naar Wimbledon te kijken op RTL7 en ook hier is er sprake van veel te veel reclame. Je kan de wedstrijd gewoon niet normaal volgen. Zo staat het 4-3 voor Moya in de 5e set.. na de reclame is het opeens 5-4 voor Henman. Behoorlijk cruciale fase van de wedstrijd die je dan mist. En zo ging het de hele wedstrijd al met al die vele reclameblokken.
    Dat het uberhaupt mag, zo vaak reclame…

      /   Beantwoorden  / 
  13. Jan Keizer

    Stapelgek werd ik de afgelopen week van de reclames bij ELKE wisseling van helft.
    Zijn hier geen regels voor?
    Staat er geen maximum voor reclametijd?
    Ben zondag van ellende maar naar BBC gaan kijken. Daar zijn ze ook wat bescheidener in het voortdurende commentaar EN de commentatoren zetten daar van te voren hun mobieltje uit……….

      /   Beantwoorden  / 
  14. henderikus

    doen ze dit ook bij een voetbal wedsrijd.
    ik heb het nog niet gezien.
    zouden ze dan ook moeten doen.
    maar ik weet wel dat dit niet meer normaal is.
    dat ze geld willen verdienen,oke maar niet het plezier van de kijkers wegnemen.
    want ze moeten het toch ook hebben van de kijkers of niet?

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.