Is er nog wat heilig, in de commerciële communicatie? Gaat dit niet te ver? Of is dit juist heel goed, want heel leuk & populair. En het tegendeel van schadelijk voor een gerenommeerd merk. En vindt ''de consument'' het allemaal prima, hoe meer leuk hoe beter, maakt niet uit van wie afkomstig? Leuke discussie. Fake of niet. Die vraag komt steeds vaker op als je naar YouTube-filmpjes kijkt. Soms blijkt DEZE FILM HIER, hoe levensecht ook, niet alleen een fake, maar zelfs een vorm van reclame-uiting te zijn. Zoals, in dit geval, voor shampoomerk Sunsilk, bedacht door de Unilever-vestiging in Canada. De lange video, sla de eerste minuten gerust over, toont een ‘'wigout'' van een aankomende bruid. Kennelijk geen onbekend verschijnsel, we zullen er maandblad Psychologie eens voor opslaan. Jonge vrouw wordt hysterisch, kapper verknalde huwelijkshaar. Ze zet zelf(s)de schaar erin. Het filmpje van 6 minuten haalde zelfs NBC's Today-show in de VS, en veel meer media. Zie overzichtsartikel hier. Filmveteraan Norman Jewison werd erbij gehaald en adviseerde: waarschijnlijk fake. Hysterische vrouw, maar topactrice of aanstormend talent (ze zat meteen in Jay Leno's show), was zijn oordeel. Allemaal Canadese actrices. Met dank aan Marketing Facts' Viral Friday van Paul van Veenendaal, die dit opmerkelijke filmpje snel gespot had.
Lees ook:Ook reclame: vodkamerk Absolut’s kunstwerk in New York
Lees ook:Pepsi’s viral met David Beckham heel fake zeg ik als leek
Lees ook:Sylvie van der Vaart balt even goed als Rafael bij Gillette
Lees ook:Alles is echt in super The Odyssey-commercial Heineken
Lees ook:13.500 mensen zingen ‘Hey Jude’ op Trafalgar Square (T-Mobile’s Life’s for Sharing)
Inderdaad goed gespeeld en gemaakt. Past goed bij het Sunsilk concept: Great hair. Real results. No drama.
…en er zijn ook al weer mensen die hier een reactie op gemaakt hebben. In dit filmpje zien we de bruidegom die ook niet bepaald blij is met zijn kapsel:
http://www.youtube.com/watch?v=e08mjp33EmE&watch_response
@Tom: heb me rot gelachen om dat filmpje, dank voor tip.