Reclameblokken wijken voor ijsdansoorlog SBS – RTL

In een ijsdansoorlog is alles geoorloofd. SBS6 en RTL4 stellen er zelfs hun reclameblokken voor uit. Bang dat ze zijn dat de kijkers in de pauze nieuwsgierig naar de concurrent zouden zappen. Daarom wachtten beide zenders tijdens de liveshows van afgelopen vrijdag zo lang mogelijk met reclameonderbrekingen, weet AD.nl te melden. Ze hielden elkaar angstvallig in de gaten. Beide shows werden uiteindelijk bijna anderhalf uur zonder onderbreking uitgezonden. Een unicum in Nederland,meent Paul Römer van Endemol, producent van Dancing on Ice. ,,We zagen donderdagavond (bij de kick-off, red.) dat kijkers weggingen in het eerste reclameblok en pas weer terugkwamen toen bij SBS de commercials begonnen.'' Romer: ‘'Vrijdag hebben we bewust gewacht tot de ander begon met reclames. Maar zij deden precies hetzelfde. Het gaat nu echt hard tegen hard.''

Uiteindelijk had RTL de langste adem. Maar het leverde de zender niets op. SBS6 won de eerste slag in de ijsdansoorlog glansrijk. Naar SBS' Sterren dansen op het IJs keken vrijdagavond ruim 1,2 miljoen mensen. RTL's Dancing on Ice , dat op hetzelfde tijdstip werd uitgezonden, bleef steken op 968.000 kijkers, aldus AD.nl

Lees ook:Gedoe over ‘te sexy’ Amerikaans lingeriespotje Lane Bryant
Lees ook:Walk-in fridge/Heineken winnaar Gouden Loeki 2009
Lees ook:Bavaria en Sunweb moedige eerste adverteerders ‘Super Dutch reclameblok’ Ster op WK voetbal
Lees ook:Heel veel over geklaagd in 2006, maar op tv gebleven
Lees ook:Hansaplast haakt al in op de tocht, de blaren, de kloven

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.