Roorda: ‘Droomde marketingjury van Gsus-meisje?’

Kledingmerk Gsus doet niet aan marketing volgens baas Jan Schrijver - hij is er zelfs ongevoelig voor zegt hij – maar zijn club wint wél de Marketing Jaarprijs 2006. ''Wegens hun controversiële campagne'', zegt de jury. Leuk voor Gsus, en absoluut gegund. Maar om op de reclame, het blote meisje, nou apentrots te zijn gaat Eugène Roorda, reclameman en columnist van BNR Nieuwsradio toch wat ver. ‘'Droomden de jury tijdens het stemmen misschien van dat turnmeisje?'' In zijn radiocolumn van vandaag zegt hij dat diecampagne bar weinig voorstelt.  ‘'Wat je ziet is een foto van een scharminkelig bloot grietje, in een pose van onbevlekt turnmeisje, met een groot Gsus logo erop geplakt. Althans, méér kan ik niet ontdekken. Daar heeft Gsus inderdaad géén reclamebureau voor nodig zoals ze zelf stoer beweert, want dat blote turnmeisje heeft deze zelfverzorger helemaal alleen bedacht. Dat mag, maar om daar nou apentrots op te zijn – en als het toppunt van recalcitrantie te afficheren – dat gaat me toch wat ver.''

Andere genomineerden voor de Marketing Jaarprijs 2006 waren Albert Heijn, Postbank en Hyves. Roorda: ‘'Dijken van marketingcases dunkt me, maar kennelijk was ook de jury dit jaar in een recalcitrante bui. Of droomden ze tijdens het stemmen van turnmeisjes, dat kan ook.''

Roorda is creatief directeur van Roorda Reclame.

Lees ook:Blootcampagne gsus wekt irritatie bij ChristenUnie
Lees ook:Poll 4: Sympathie voor Gouden Loeki-prijs, maar ‘Goeiemoggel’ wint
Lees ook:Roorda noemt Haagse drukte over leenreclame ‘potsierlijk’
Lees ook:Roorda: ‘Premiers gaan niet op zeepkisten staan’
Lees ook:Thuiszorg-spotje SP ‘terechte Gouden Loeki 08′ in poll Reclamewereld

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.