Philip Morris wil Marlboro niet terugzien in films

De tijd dat ervoor betaald werd is lang voorbij. De Amerikaanse sigarettenfabrikant Philip Morris heeft film- en televisiemakers nu zelfs opgeroepen niet langer zijn sigaretten te gebruiken. ‘We doen een beroep de entertainmentbedrijven om afbeeldingen van onze merken en de beeldmerken die erbij horen, uit hun films te weren’, luidde de vrome tekst in een advertentie

die het bedrijf in de Variety en The Hollywood Reporter plaatste.
Philip Morris zegt zich de onderzoeken aan te trekken waaruit blijkt dat jongeren vooral tot roken worden aangezet doordat ze filmsterren een sigaret zien opsteken. Volgens critici probeert het tabaksconcern zich echter vooral in te dekken tegen mogelijk rechtszaken, meldde het Britse dagblad The Independent gisteren volgens het ANP.

Het bekendste merk van het concern, Marlboro, was alleen al in de afgelopen vijftien jaar in 74 films te zien. Filmhelden werden vroeger vaak met een sigaret gezien, maar tegenwoordig roken vooral de boeven op het witte doek.

Lees ook:Women’s lib-strategie in spot Virginia Slims-sigaret uit ’69
Lees ook:Reclame mag voor EBN Ferro’s elektronische sigaret met nicotine?
Lees ook:Reclameverbod voor SuperSmoker maar verkoop mag doorgaan
Lees ook:Reclamelogo’s sigarettenpakjes in de ban in Australië
Lees ook:Reclame voor ‘gezonde’ e-sigaret mag definitief niet van rechter

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.