KPN grote winnaar SponsorRingen 2014, oeuvreprijzen voor TVM en Robeco

KPN is uitgeroepen tot Sponsor van het Jaar 2014 want ‘de enige sponsor die donderdag 20 november bij de uitreiking van de SponsorRingen voor de beste sponsorcases van het jaar in twee categorieën een SponsorRing won”. Meldt een persbericht vanavond van SponSponsorringsor Magazine. Speciale oeuvreprijzen gingen naar TVM en Robeco (meer in de overlees). ‘De Coolste Baan van Nederland’ won een prijs in de categorie Entertainment & Events. De Olympische schaatscampagne van KPN werd als beste beoordeeld in de categorie Sport. De jury oordeelde dat KPN in een allesomvattende campagne op een natuurlijk moment heeft gepiekt: in aanloop naar de Olympische Winterspelen van 2014. ‘Daarbij heeft KPN een van de meest opvallende en wellicht gedurfde (sport)evenementen van de afgelopen jaren – De Coolste Baan van Nederland – mogelijk gemaakt en volledig geïntegreerd in de aanpak.’

Overige categoriën

Boskalis won als sponsor van de Boskalis Beach Cleanup Tour een SponsorRing in de categorie Maatschappij. ‘Een concreet en relevant project met significante resultaten’, aldus het juryrapport.

De samenwerking van Shell en het Mauritshuis leverde Shell een SponsorRing op in de categorie Kunst. ‘De samenwerking levert primair resultaten op voor het behoud van cultureel erfgoed, maar biedt Shell ook handvatten zich te profileren als betrokken en innovatieve werkgever’, oordeelde de jury.

De sponsoring door Jumbo Supermarkten van het RTL5-programma Roy Donders, meer dan stylist van het Zuiden was volgens de jury ‘origineel, creatief en goed in executie en timing.’ Jumbo won daarmee de SponsorRing in de categorie Media.

Oeuvreprijs
Speciale aandacht was er tijdens de uitreiking in DeFabrique in Utrecht voor TVM en Robeco. TVM was de afgelopen 28 jaar zeer succesvol actief als sponsor van achtereenvolgens een wielerploeg en schaatsteam. Robeco is al 26 jaar sponsor van de Robeco SummerNights die al even lang elke zomer in Het Concertgebouw worden georganiseerd. Beide sponsoren ontvingen van het bestuur van de Stichting Sponsor Ringen hiervoor de Oeuvreprijs.

Patrick Wouters van den Oudenweijer, oprichter van sportmarketingbureau House of Sports, is verkozen tot Sponsor Personality van het Jaar. Hij was mede-initiator van De Coolste Baan van Nederland en bovendien betrokken bij de totstandkoming van de gecombineerde schaats- en wielerploeg Team LottoNL-Jumbo.

De hoofdjury van de SponsorRingen, onder voorzitterschap van Jan Willem Brüggenwirth, beoordeelde de door de vijf vakjury’s vastgestelde nominaties op effectiviteit, creativiteit en maatschappelijke impact. De winnaars werden aangewezen uit een recordaantal inschrijvingen: 57. Meldt het persbericht van donderdagavond. Het uitgebreide juryrapport is te vinden in SponsorTribune.

Lees ook:Jumbo Supermarkten Sponsor van het Jaar 2015
Lees ook:KPN, Rabobank met 2 cases genomineerd voor SponsorRing
Lees ook:ING Sponsor, Rijksmuseum’s Hendrikje Crebolder Sponsor Personality van het Jaar
Lees ook:Unilever grote winnaar SponsorRingen met hulp Omo
Lees ook:Samsung Galaxy Note 3 ‘Olympic Games’ in advertentie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.