Minister: Nieuwe vuurwerkcampagne niet meer alleen op internet

Bi bi, Li-Kung Lee? De nieuwe vuurwerkcampagne moet volgens minister Jacqueline Cramer (Milieu) weer op een breed publiek gericht zijn. Afgelopen jaar was de campagne met de fictieve Chinese vuurwerkmaker bewust beperkt tot jongeren tussen 10 en 19 jaar en liep die vooral via internet. Daardoor was de campagne ,,veel minder goed zichtbaar'' voor het grotere publiek. Bovendien werd een andere groep van 20 jaar en ouder niet bereikt, meldde Cramer dinsdag de Tweede Kamer,zo melt het ANP. De Kamerbrief vloeide voort uit extra onderzoek in opdracht van staatssecretaris Pieter van Geel, na de forse stijging van het aantal vuurwerkslachtoffers rond de afgelopen jaarwisseling. In twee

weken tijd bezochten 960 vuurwerkslachtoffers de eerstehulpafdelingen. Van hen had 10 procent ernstig letsel. Drie mensen kwamen om door vuurwerk. Grote vuurpijlen hadden in combinatie met de stevige wind een groot aandeel in die stijging, blijkt uit het onderzoek. De bewindsvrouw zal geld beschikbaar stellen voor de campagne.

Cramer (foto) wil verder dat 'afsteekhulpmiddelen' eenvoudig beschikbaar komen. Het gaat om 'stabiele' afvuurinrichtingen, vooral voor grotere vuurpijlen om die goed in de grond vast te kunnen zetten, maar ook om afsteeklonten.

Wat de Stichting Consument en Veiligheid, de organisatie achter de campagnes, ervan vindt -de vorige, niet op het brede publiek gerichte campagne is kennelijk geen succes geweest volgens de minister- is niet bekend. Dus ook niet wat er met de figuur Li-Kung Lee gebeurt.

 

Lees ook:Volgens Mercedes-Benz is milieuminister Cramer ‘brandschoon’
Lees ook:ChristenUnie wil campagne OV-chipkaart uitstellen
Lees ook:Reclame-inkomsten stijgen eerst helft 07, vooral dagbladen profiteren
Lees ook:Tekstadvertenties goed voor meer dan de helft netto reclamebestedingen in Nederland
Lees ook:Reclame-omzet op radio stijgt 5% tot €230 miljoen in 2010

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.