Hier de Alzheimer-infomercial die mij naar de keel grijpt

Ik zocht een goed moment om deze zeer indrukwekkende Alzheimer-commercial van enige tijd geleden hier te laten zien. Wat te denken van deze kop bij BNR vorige week: ‘Alzheimer wordt een nationale ramp.’ Vorige week meldde v/h neuroloog Philip Scheltens, directeur van het Alzheimercentrum VUmc in Amsterdam dat de zo gevreesde ziekte op nationaal en internationaal niveau schrikbarend toeneemt. Bij BNR gezond zei hij: “We eten onvoldoende onverzadigde vetzuren, dus in al het slechte eten dat we in de loop van de jaren in het Westen zijn gaan eten, daar zitten de verkeerde vetzuren in. Ook bewegen we te weinig en krijgen we te weinig prikkels.” En wat hiervan te denken, schokkend: ”Alzheimer wordt ten onrechte gezien als uitsluitend een ouderdomsziekte, het komt steeds meer ook op jongere leeftijd voor, vanaf 30 jaar.” Reclamebureau N=5 maakte deze commercial voor Alzheimer Nederland. Met een candid camera wordt een ervaring in beeld gebracht die alzheimerpatiënten dagelijks beleven. Regie: Stefan Egberts.

Lees ook:Verfpot? Alzheimer-advertentie: waar drink u koffie uit?
Lees ook:Dacht ik aan een Alzheimer-spotje, was het van Unox
Lees ook:Alzheimer Socks van Frans Molenaar en Mart Visser in de reclame
Lees ook:Na Frans en Mart actie van André en Irene tegen Alzheimer-ziekte
Lees ook:Alzheimer-truukjes in Nieuw Zeelandse spots (zeg ‘t met humor)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.