Actie 44 radiostations voor goede doelen (doel ook: mediumtype promotie)

Geef niet bijna… Geef nu! Als recessies naderen, houden mensen gewoonlijk hun hand op de knip. Zeker wat betreft donaties voor goede doelen. De landelijke en regionale commerciële en publieke radiostations, verenigd in het Radio Advies Bureau (RAB), willen dat doorbreken en starten vandaag een bijzondere actie samen met tien* goede doelen. De actie is tevens een mediumtype-promotie richting adverteerders. Via een grootschalige radiocampagne op liefst 44 zenders wordt het publiek deze maand gevraagd om op de website www.geefnu.nl geld te geven aan een goed doel. Benieuwd hoe ze tot die keuze van die tien zijn gekomen. Het promotiebureau heeft het initiatief overgenomen van het Amerikaanse Ad Council, een soort SIRE. Doel- stelling: zoveel mogelijk geld inzamelen voor de goede doelen ”én op een bijzondere manier laten zien dat radio een effectief en voordelig reclamemedium is.”

RAB zal de resultaten van de campagne (zoals sitebezoek en ingezamelde geld) na afloop van de actie bekend maken. Op Geefnu staan *tien goede doelen centraal: Hersenstichting Nederland, Nationaal Fonds Kinderhulp, Nationaal Fonds Ouderenhulp, Fonds Verstandelijk Gehandicapten, Stichting Spieren voor Spieren, Landelijke StichtingTegenZinloosGeweld, ChildsLife International, Stichting Oogfonds Nederland, AMREF Flying Doctors en Fonds Slachtofferhulp. Al deze Goede Doelen bezitten het officiële keurmerk van het CBF (Centraal Bureau Fondsenwerving).

De radiocampagne loopt van 5 januari tot uiterlijk 31 januari 2009 en is ontwikkeld door het reclamebureau Fellows. De campagne bestaat uit vier indringende commercials ”die ingaan op het feit dat mensen vaak bijna geven, maar dat bijna geven hetzelfde is als helemaal niets geven.” De commercials zijn ingesproken door Bram van der Vlugt en Marlous Lazal. Ontwerpbureau Basisidee tekende voor de realisatie van de website.

Lees ook:Actie Veroniklaas voor pakjesavond aangekondigd in advertentie
Lees ook:Doelbewust Oranje reclamekrant over goede doelen Oranjespelers
Lees ook:Goede doelen blij met gratis reclamezendtijd op Tien
Lees ook:‘Mijn rug op’-advertentie voor Zwaluwen Jeugd Actie
Lees ook:Speciale zomerreclame van Ouderen Ombudsman

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.