Wat 'n begin van de dag, een halfnaakte vrouw in de reclame. Niet voor 't eerst natuurlijk, maar wel een briljante adver- tentie. ''Becoming a donor is probably your only chance to get inside of her.'' Stond alleen P-magazine, het grootste Belgische mannenblad. De oorspronkelijke tekst was vast in 't Vlaams (Engels ivm het inzenden voor buitenlandse reclame-festivals als Cannes). Petje af voor de makers, Duval Guillaume Brussel en voor de Orgaan Donor-organisatie daar die deze uiting aandurfde. Via Adland.
Lees ook:De vele filmgevoelens van een vrouw (reclame Prime)
Lees ook:Campagne voor orgaandonatie Reborn to be Alive in wachtrij voor Apple Store Brussel
Lees ook:In België verkopen ze kleine mannetjes – als sleutelhangers
Lees ook:Leuke commercials Duval Guillaume in BBC’s Commercial Breakdown-show
Lees ook:Body Coach: perfecte advertentie van Belgisch bureau
Getver, wat een sexistische advertentie. En wat smakeloos om deze ongein onder het kopje “Hoe kom je dat blonde stuk binnen” tot “briljant” te bestempelen.
Zo, die zit. Maar ik verdedig mij wel graag even door te zeggen dat deze reclame met een GROTE knipoog gepaard gaat. Als opvallende manier om het gevoelige onderwerp orgaandonatie weer eens bespreekbaar te maken en dan vooral bij jongemannen.
Je kan alles bespreken met jonge mannen! Het hoeft niet alijtd gepaard te gaan met seks. Zucht.
Zijn jonge mannen allemaal zo dom? Denk ik niet. Gadver.
Misschien heb je gelijk, Natasha, maar, de Panorama-jeugd, ik heb toch mijn twijfels. Die moet je misschien toch ánders aanspreken. We zullen het nooit weten helaas.