Pleidooi tegen moord op vrouwelijke foetussen in Indiase advertentie

Alsof alles alleen in China niet pluis is. Het bestaat nog, foeticide en infanticide, en helaas niet alleen als moeilijke woorden. Deze adver- tentie, gemaakt door Bhadra Communications in Bangalore, India, moet zorgen dat er meer meisjes worden geboren in dat land, waar een vrouwelijke foetus niet heilig is. Gruwe- lijk, dat er nog landen zijn waar zelfs kinderen worden gedood die vanwege hun sekse, lichame- lijke of geestelijke afwijkingen ongewenst zijn. De tekst: “In 2001, there were just 801 girls per 1000 boys and the ratio is still going down. Stop female foeticide & infanticide.
Via Osocio, de Nederlandse site over sociale reclame wereldwijd.

Lees ook:‘Afspraken over reclame gericht op kinderen goeddeels nageleefd’ zegt levensmiddelenbranche na onderzoek SRC
Lees ook:Meisjes worden gedood in India omdat ze meisje zijn, zegt Amnesty
Lees ook:Frits Lambrecht zingt ´anti pensioen met 67-lied´ van de SP
Lees ook:‘Laat ze in ieder geval één dag hun vleugeltjes houden, OK?’
Lees ook:Hitler aan ‘t copuleren in Duits anti-aids-spotje

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.