Alsof alles alleen in China niet pluis is. Het bestaat nog, foeticide en infanticide, en helaas niet alleen als moeilijke woorden. Deze adver- tentie, gemaakt door Bhadra Communications in Bangalore, India, moet zorgen dat er meer meisjes worden geboren in dat land, waar een vrouwelijke foetus niet heilig is. Gruwe- lijk, dat er nog landen zijn waar zelfs kinderen worden gedood die vanwege hun sekse, lichame- lijke of geestelijke afwijkingen ongewenst zijn. De tekst: “In 2001, there were just 801 girls per 1000 boys and the ratio is still going down. Stop female foeticide & infanticide.”
Via Osocio, de Nederlandse site over sociale reclame wereldwijd.
Lees ook:‘Afspraken over reclame gericht op kinderen goeddeels nageleefd’ zegt levensmiddelenbranche na onderzoek SRC
Lees ook:Meisjes worden gedood in India omdat ze meisje zijn, zegt Amnesty
Lees ook:Frits Lambrecht zingt ´anti pensioen met 67-lied´ van de SP
Lees ook:‘Laat ze in ieder geval één dag hun vleugeltjes houden, OK?’
Lees ook:Hitler aan ‘t copuleren in Duits anti-aids-spotje