Mediacampagne tegen ‘pornoficatie’ door Vlaamse seksuologenclub

'Extreme vormen van seksua- liteit worden voorgesteld als norm. Er is een toenemende pornoficatie van reality-tv, zoals Temptation Island (op foto Gringo & Cisca). Dit is geen seksuele bevrijding, maar een nieuw keurslijf', zegt An De Lampe, woordvoerster van de Vereniging van Vlaamse Seksuologen (VVS) in De Morgen. De VVS start donder- dag a.s. op Valentijnsdag  een pr- campagne tegen het ''overdreven en eenzijdige aanbod van seksuele prikkels in de media, inclusief internet en de jongerencultuur.'' Gehoopt wordt op veel (''gratis'') media-aandacht. Lampe: "We krijgen steeds meer koppels binnen met 'problemen' die voortkomen uit een onrealis- tisch beeld van seks. Vandaar onze campagne 'Warme seks en hete chocolade'." Het idee voor de campagne haalde de VVS in het ''vrijgevochten Nederland,'' aldus citeert het blad De Lampe. "Daar voerde

 

de Nederlandse Vereniging voor Seksuologie (NVS) verleden jaar eenzelfde
campagne. Iemand moet het durven zeggen, zonder bang te zijn voor
bekrompen en ouderwets door te gaan. Dit komt niet uit conservatieve
hoek, onze voorzitster is in de dertig. Trouwens, alle Vlaamse
seksuologen, van twintigers tot vijftigers, staan hierachter. Als wij
dit probleem niet aankaarten, wie doet het dan wel?'',
aldus woordvoerder De Lampe van de Vlaamse seksuologenclub VVS.

Lees ook:Campagne ‘Maak seks lekker duidelijk’ start met posters
Lees ook:Bekende Vlaamse mannen bloot voor … anti-borstkankercampagne
Lees ook:PP-logo ‘verraadt’ voortaan sluikreclame in Vlaamse tv-programma’s
Lees ook:Wordt ‘t nog wat tussen die twee, of verknoeit De Standaard ‘t feestje?
Lees ook:Ze heeft een mondvol sperma, kan ze daar een soa van krijgen?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.