Wintercollectie met bontgeklede modellen voor de armen in Israel

Een fraaie campagne van Meir Panim, hulpcentra voor armen en daklozen in Israel, om geld in te zamelen: de wintercollectie. De een aanbidt mode, loopt er trots in rond, de ander ander heeft wanhopig kleren nodig, tegen de kou. Met modellen trekt de campagne meer de aandacht, dacht reclamebureau Shimoni Finkelstein Draftfcb, en dat bleek ook, claimen ze. Maar op Osocio, de Nederlandse, maar Engels- talige site voor sociale reclame, reageert Lateef X onverbiddellijk: ''Totaal niet effectief.'' De modellen zijn te mooi, de kleren te netjes. ''Zet mensen niet beweging.'' Kennelijk dus wel, als we het bureau kunnen geloven. 


 

(meer uitingen bij Osocio)

Lees ook:‘Met reclameprijzen voed je de armen niet’ zegt blog Osocio in campagne
Lees ook:Tien uitingen dingen naar predicaat ‘Beste sociale campagne 2009′ van Osocio
Lees ook:H&M-modellen Eva Herzigova en Shalom Harlow op actie-site
Lees ook:Osocio vervangt blog Houtlust voor internationale sociale campagnes
Lees ook:John F. Kennedy door Greenpeace ingezet voor klimaatboodschap

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.