De ‘grijpmachine’ van de Kermis, nu in actie voor Afghanistan

Wie kent ze niet, van de kermis. Claw machines, worden ze in het Engels genoemd. Stop er geld in, geld weg, want die leuke dingetjes blijken niet te vangen. Maar in de claw machines van International Rescue Committee (IRC) ziet iets heel anders. Oorlogsbeelden, destructie, in dit geval uit Afghanistan en Darfur. Doneer ruimhartig, dan valt er wat te winnen, is de boodschap. IRC is al meer dan 70 jaar actief (zouden de Thunderbirds met hun International Rescue Team hun idee daar vandaan hebben?) in meer dan 25 landen waar ellende is. DraftFCB New York maakte de campagne. Via Houtlust, de (Nederlandse) site voor sociale reclame.

Lees ook:‘Brains’ van The Thunderbirds danst weer in spotje Drench bronwater
Lees ook:‘Wij blijven wel actief in Afghanistan’ zegt St. Vluchteling
Lees ook:Canadese Alberta exploiteert olieramp Mexico in campagne
Lees ook:De creatieve muziekmachine: Absolute Wodka’s reclamekwartet
Lees ook:Om de wereld te redden hoef je geen superman te zijn (vindt ‘t WWF)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.