Rougeberry Eau in MTV/Body Shop AIDS-campagne

MTV Networks International (MTVNI) and The Body Shop beginnen samen eind deze maand een op jongeren gerichte internationale multimedia- campagne tegen HIV/AIDS. De ''Spray to Change Attitudes''-campagne gaat naar liefst 44 landen en draait om de verkoop van een special ontwikkeld flesje Rougeberry Eau de Toilette, met daarop ook het logo van MTV. Dat wordt verkocht wordt via de Body Shop-winkels voor bijna 7 euro. De opbrengsten gaan naar de The Staying Alive Foundation (TSAF), dat zich met voorlichting en educatie vooral op AIDS/HIV-preventie- programma's voor jongeren richt. MTV zet ook commercials in op haar vele kanalen, evenals internet waarop ook TSAF actief zal zijn. www.spraytochangeattitudes.com.is helaas nog niet live. De verkoop begint op 29 januarien eindigt 30 maart dit jaar. De organisatoren gaan uit van een potentieel campagnepubliek van 1.4 miljard mensen. Bizz.com citeert de oprichter van The Body Shop, Dame Anita Roddick (en HIER) als volgt over de campagne, die ongetwijfeld erg veel geld voor TSAF zal opbrengen. '''Niemand van ons kan zich veroorloven om het feit te negeren dat bijna de helft van de vijf miljoen nieuw besmette hiv-patienten vorig jaar tussen de 15 en 24 jaar oud zijn.''

Lees ook:The Body Shop doet het weer alleen, zonder reclamebureau
Lees ook:Hennes & Mauritz presenteert met zangers Fashion Against Aids
Lees ook:Campagne ‘Maak seks lekker duidelijk’ start met posters
Lees ook:Spotje Jan Mulder en Javier Guzman tegen Aids in Oekraïne
Lees ook:Veel ‘borsten’ en ‘penissen’ in aparte Franse anti-AIDS-filmpjes

Eén reactie op “Rougeberry Eau in MTV/Body Shop AIDS-campagne

  1. Redactie, Michael

    UPDATE: Het AD meldt vandaag: ,,We hopen er 100.000 van te verkopen,” zegt Christopher Davis, campagneleider voor The Body
    Shop. ,,Per flesje gaat ruim zes euro naar de Staying Alive Foundation. Ook willen we bij
    jongeren bewustzijn creëren over aids en hiv.”Hij maakt er geen geheim van dat die die jonge doelgroep graag de Body Shop in krijgt – wellicht komen ze er vaker terug.
    MTV-directeur Maurice Hols spreekt van ‘een van de de grootste fundraising-acties die ooit door twee grote merken is opgezet’.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.