EG Commissaris: ‘Ferrari maakt stiekem Marlboro-reclame’

Ferrari maakt stiekem reclame voor sigaretten

Sluikreclame? De wagen en de uitrusting van de Formule 1-racers van Ferrari zijn op strategische plaatsen beplakt met een barcode. Die moet de toeschouwer onbewust herinneren aan een pakje Marlboro, giga sponsor van Ferrari. Althans dat vindt de Europese gezondheidscommissaris John Dalli, die daarin gesteund wordt door een aantal dokters, zo melden o.m. De Standaard.biz uit België en de Daily Telegraph uit Engeland. Volgens Dalli gaat het wel degelijk om subliminale reclame. Hij wil dat de regeringen ingrijpen. ‘De barcode lijkt op de onderkant van een pakje sigaretten. Ik was verbaasd toen ik dit zag. Dit gaat te ver‘, viel John Britton, lid van het Britse Royal College of Physicians hem bij. Bij Ferrari zelf is men zich van geen kwaad bewust. ‘De barcode hoort nu eenmaal bij de auto. Het is geen subliminale reclame.’  Ferrari heeft een contract met sponsor Philip Morris, de maker van Marlboro, ter waarde van 750 miljoen euro.

Lees ook:Reclame voor Marlboro Classics-kleding in strijd met Franse wet
Lees ook:Engeland-captain John Terry boos over anti-roken reclame
Lees ook:Vieze smaak in de mond door reclame-actie (Royal Wedding)
Lees ook:‘Van de €275m. sponsorgelden gaat €204m. naar sport’
Lees ook:Reclamebureau maakt absurdistische marsmannetjesfilm voor klant Comedy Central

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.