‘Treinreizigers zijn schapen’ (mag je niet zeggen van Britse reclamewaakhond)

Mag niet meer op de tv (in Engeland, in dit geval), dus overal op internet te zien. Hoe vaak heb ik dit zinnetje al niet getikt? De Engelse reclamewaakhond, de ASA, deed bijgaand spotje in de ban: je mag treinreizigers niet afbeelden als schapen, simpel. En dat deed Trainline.com, dat deze schapen graag online goedkope treintickets verkoopt. Flauw van de ASA, vind ik zelf. Het filmpje werd gemaakt door het gerespecteerde Engelse reclamebureau Delaney Lund Knox Warren. Vermoedelijk is het ”weggegooide” geld weer gecompenseerd met veel gratis publiciteit. Via The Guardian.

Lees ook:Wow, piramide van bankmedewerkers beloont vaste klanten (spotje Halifax)
Lees ook:Slimme Schotse schapen in nieuw Centraal Beheer-spotje
Lees ook:Leuk interactief filmpje Smart ForTwo moet vooroordelen wegnemen
Lees ook:The Body Shop doet het weer alleen, zonder reclamebureau
Lees ook:Haaienspotje internetgokker Ladbrokes verboden door Britse reclamewaakhond

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.