Filedienst klaagt TomTom aan over ‘misleidende reclame’ HD Traffic

De Verkeersinformatiedienst (VID) wil dat TomTom meteen stopt met hun reclame op radio, tv en kranten voor het naviga- tiesysteem HD Traffic. De VID vindt deze spotjes misleidend en heeft een klacht ingediend bij de Reclame Code Commissie (RCC), die zich er begin april over buigt. Dat meldt De Telegraaf vanochtend. ''Wie onderweg verwacht op basis van de TomTom HD Traffic filevrij te kunnen rijden, komt bedrogen uit", zegt VID's Patrick Potgraven. "Wij actualiseren iedere minuut. TomTom beweert vijf keer zo vaak te verversen. Onzin, zij verversen slechts eenmaal per drie minuten, althans volgens hun eigen website." TomTom weerspreekt alle beschul- digingen en

wijst ook op de verrijking van het systeem met 4 miljoen anonieme
peilsignalen van Vodafone-bellers die ook de verkeersdrukte aangeven.
Ook bij de kwaliteit van de informatie zet de VID vraagtekens. Uit
verschillende door de VID en andere uitgevoerde testen blijkt dat door
TomTom gemelde files er niet staan en dat andere vertragingen niet
worden opgemerkt, claimt de VID.

De VID gaat er hard tegenaan. Zie de kop van hun persbericht met veel meer details:

Voor verkeersinformatie vertrouwen op je navigatie: domdom!

"Vijf keer zoveel updates, tien keer zoveel wegen". Dat is wat TomTom
beweert over haar product TomTom HD Traffic. Op haar website wordt die
claim met enkele kreten ondersteund.

Maar toch is het vooral marketingpraat. Met kennis van zaken is het
gemakkelijk de beweringen onderuit te halen.

Enzovoorts. 

 

Lees ook:John Cleese zingt Queen-hit in reclamefilmpjes TomTom
Lees ook:Actie Talpa TV met TomTom: commercials maken
Lees ook:TomTom-marketeer Ribbink Reclameman van ‘t Jaar
Lees ook:ANVR wil dat reclamewaakhond Ryanair aanpakt wegens misleiding
Lees ook:Kleuterklas verpletterd in spotje tegen te hard rijden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.