Zelfvertrouwen-spotje ‘Like a girl’ van Always

Niet bedoeld even laten liggen. Had ‘m nog voor de SuperBowl kunnen laten zien, toen nog niet zo bekend. Maar goed, komt-ie, de ‘feministische’ commercial van Always, de Amerikaans maandverband en meer maker: de #Likeagirl-campagne. De fabrikant zegt een gigagevecht (‘epic battle’) te zijn begonnen om te zorgen dat haar (potentiële) afnemers hun zelfvertrouwen behouden tijdens de puberteit door

meiden te laten zien hoe ze dat moeten doen en ervan te overtuigen dat dat Like a girl juist een ‘awesome thing‘ is. Goeie marketing natuurlijk. ”Click the button below and tweet all the amazing things that you do. #LikeAGirl to us @Always! We will pick our favorite tweets and display them on our website.” Bijgaand filmpje was dus ook te zien gisteravond in de VS, tijdens de SuperBowl-uitzending. En werd zeer gewaardeerd. Niet alleen door meiden, mogen we hopen ;-) .

Oja, dit nog. Wat de fabrikant over zichzelf zegt:For the past 30 years, Always has been empowering girls globally, bringing puberty education to millions of adolescent girls. Using #LikeAGirl as an insult is a hard knock against any adolescent girl. And since the rest of puberty’s really no picnic either, it’s easy to see what a huge impact it can have on a girl’s self-confidence.”

Lees ook:Zelfvertrouwen jonge meiden opbouwen voorop in nieuw ‘Like A Girl’-spotje Always
Lees ook:Adriana Lima zegt het nu met bloemen in Teleflora-spotje
Lees ook:Spotje speelgoedfabrikant VS stimuleert technische beroepen voor meiden
Lees ook:Ouwetjes maken reclame voor 100-jarige Dodge-auto
Lees ook:Mijn favoriete SuperBowl-spotje: de eland van Monsterboard

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.