Ze hebben een tijdje gestaan, gehangen in Londen en Parijs, deze nuttige buitenreclame-objecten. Het idee voor de Smart Ideas for Smarter Cities-campagne leverde IBM (technology & consulting) onlangs de hoogste onderscheiding in z’n categorie op op het internationale reclamefestival van Cannes: een Grand Prix. Het reclamebureau erachter was Ogilvy & Mather. Het eindelijk kunnen plaatsen was als gevolg van allerlei regeltjes bijzonder moeilijk, onthulde IBM’s Susan Westre. Zo moest het algemene publiek en ‘city leaders’ worden aangesproken. “That’s how outdoor became the medium. IBM is a strong believer in providing ‘utility’ in its communications – from offering useful information and facts to educational experiences,” vertelde ze de Britse Daily Telegraph.
Lees ook:Wat, Axe? Wat een ingetogen spotje met ‘Susan Glenn’
Lees ook:Kiefer Sutherland meimert over Susan Glenn in Axe spotje
Lees ook:Ikea zet zanggroep ‘The Roomies’ in voor de verkoop aan studenten
Lees ook:Nep of echt? Catfight Georgina Verbaan/Peggy Vrijens in promospot
Lees ook:Huis uit verkoop gehaald dankzij City Box meldt advertentie