Walk-in fridge/Heineken winnaar Gouden Loeki 2009

De Gouden Loeki 2009 is weer naar een humoristische commercial gegaan, na de blote Thuiszorg-oma van de SP vorig jaar. Winnaar werd vanavond Walk-in fridge van Heineken, makers reclamebureau TBWA\Neboko (spotje hieronder). Er waren 36 genomineerde spotjes voor de Gouden Loeki van de STER, de reclameverkopers van de Publieke Omroep. DaChantal Janzen met Loekiarvan belandden er na de stemming de afgelopen periode vijf op de shortlist, waarop vanavond werd gestemd, ook weer door het publiek. Tweede na Walking-in fridge werd Limburg/Brand bier van hetzelfde reclamebureau, gevolgd door 3. Luis Suarez/Beter Horen (bureau N=5), 4. Zak van Sinterklaas/Bol.com (Etcetera) en 5. Pokkie Foetsie/Hi (FHV BBDO). De Gouden Loeki 2009, de 15de uitreiking van deze reclameprijs voor de leukste/beste commercial, werd live op Nederland 1 uitgezonden vanaf 20.30 uur vanavond en  (matig) gepresenteerd door Chantal Janzen (foto). UPDATE: De uitzending ( K L I K  om te zien) trok ruim 1.3 miljoen kijkers. Dat is (iets) meer kijkers dan Hart van Nederland, GTST, Pauw & Witteman en DWDD. Toch maar mooi voor de reclame!

Lees ook:‘Pietertje’ van Calvé Pindakaas wint Gouden Loeki 2010, ‘Muis’ van Centraal Beheer Achmea tweede
Lees ook:Vanavond bekendmaking 10 halve-finalisten Gouden Loeki 2014 in Ster-reclameblok na DWDD
Lees ook:Gouden Loeki 2011 voor Ali B’s ‘Altijd samen’ van T-Mobile en reclamebureau Etcetera (2e: Gamma/Bouwsteentjes/TBWA)
Lees ook:Voor ‘t eerst géén leuke Gouden Loeki – SP Thuiszorg winnaar 2008
Lees ook:Keshondra wint voetbalstemmers voor ‘Pokkie Foetsi als Gouden Loeki’

7 reacties op “Walk-in fridge/Heineken winnaar Gouden Loeki 2009

  1. Yvonne Fuchs

    Een kei van een reclame welke met veel enthousiasme wordt gebracht en waarin iedereen een
    herkenbaar gevoel bij krijgt

      /   Beantwoorden  / 
  2. Albert A.

    Goh, het Nederlandse publiek heeft smaak als het om reclame gaat. Goeie keus geweest van ze vanavond. Luis Suarez was heel leuk, had tweede moeten zijn. Maar te weinig steun uit rotjeknor, Eindhoven enzo natuurlijk.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Sjon Dip

    En al die café eigenaren hebben natuurlijk op die inloopkoelkast gestemd! Mag van mij.

      /   Beantwoorden  / 
  4. B. Weter

    Die spot over het bier van Brand is wel grappig, je zegt van niet. Ze zijn dus alle vijf humoristische films dit jaar.

      /   Beantwoorden  / 
  5. Redactie, Michael

    @B. Weter: Je hebt gelijk, dank, in te veel haast geschreven. Gecorrigeerd.

      /   Beantwoorden  / 
  6. pjotr

    Nou, zo zie je maar weer dat humor een relatief begrip is. Want als dat spotje van Brand bier gráppig is, dan ben ik Tommy Cooper.

      /   Beantwoorden  / 
  7. Redactie, Michael

    @Pjotr: Twijfelgevalletje dan maar ;-) . Wel een aardige commercial met heldere boodschap. Het verbaasde mij dat ”het publiek” ‘m op twee zette. Goed van dat publiek, dat het niet alleen maar op haha valt.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.