Gamma’s Witte Huis-uiting wint ‘emancipatoire reclameprijs’ Opzij

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Met reclame schijn je ook al te kunnen emanciperen, goed toch. We hadden 'm er in april ook al uitgepikt, die Gamma-uiting over de vrouw in het Witte Huis. Hillary wordt het niet; het is niet te hopen dat Sarah Palin daar mag gaan rondwandelen. Voor deze advertentie kreeg reclamebureau Ubachs Wisbrun/JWT onlangs uit handen van Opzij-hoofdredacteur Margriet van der Linden de Gouden Meetlat 2007/2008 overhandigd gekregen voor ''de meest emancipatoire advertentie in het blad.'' Meldt Adformatie. De onderscheiden advertentie, geplaatst in Opzij van mei 2008, toont een geheel roze gedecoreerd oval office en kreeg niet alleen de meeste stemmen van de vakjury, maar ook van de Opzij-lezers, die via de website konden stemmen.

De twee prijs van de vakjury was voor
een advertentie van Amstel in het novembernummer van 2007, gemaakt door reclamebureau Doom & Dickson. Een man laat
zich, onderuitgezakt op de bank, traditioneel bedienen door zijn
hooggehakte vrouw. Tekstregel: ‘Dit is toch niet meer van deze tijd'.

Een uiting van Mercedes Benz in het
recente zomernummer van Opzij, gemaakt door bureau FHV BBDO, kreeg de derde prijs; hierin voert een dummy, waarmee de
veiligheid van een auto wordt getest, een borstonderzoek op zichzelf
uit. Ook de lezers eerden deze advertentie met een derde plaats. De
derde plaats wordt gedeeld met een pagina van de Koninklijke Landmacht
(Publicis) in oktober 2007, die een trainende ballerina toont en de
tekst: ‘We zoeken meiden met doorzettingsvermogen.'

Opzij onderscheidt sinds 2000 jaarlijks een adverteerder voor de meest emancipatoire reclame-uiting in haar blad, meldt Adformatie.

 

Ik had 'm er al uitpepikt, als opvallend en goed ook, rw

Lees ook:Gamma weet dat niet alleen mannen klussen (advertentie Opzij)
Lees ook:Het glazen plafond waar je wel onder wil zitten (van Peugeot)
Lees ook:Shell is ‘vrouwvriendelijkste’ advertentie van Opzij
Lees ook:‘At your service!’ van Pim Fortuyn beste politieke reclameslogan volgens Nederlandse publiek
Lees ook:Reclamewereld.blog-stemmers geven Frans Bauer Loden Leeuw 09

0 reacties op “Gamma’s Witte Huis-uiting wint ‘emancipatoire reclameprijs’ Opzij

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.