Fred en Ed maken grootse ontbijtreclame voor hagelslag

Bij wie maak jij het leuker aan tafel?” Voor deze advertentie was gisteren een kleurige dubbele pagina ingeruimd in het hart van De Telegraaf. Ik keek er van op. Wat gebéurt hier allemaal? Wordt kinderen gevraagd reclame te gaan maken voor hagelslag of zo? DuoPak hagelslag van Fred & Ed zei me even niets, als nieuw product voor kinderen aan de ontbijttafel. Nu wel. Die (gratis) advertentie voor producent/adverteerder Food Sense is onderdeel van een prijs die het product won in een productintroductiewedstrijd van Telegraaf Media Nederland eerder dit jaar (achtergrond competitie: wens om de aandacht te vestigen op het gegeven dan dit soort productintroducties ook in de krant kunnen; normaal wordt bijna altijd tv ingezet als reclame-medium). Maar die advertentie werd er voor mij niet ineens helder door.

Fred Ed linksFred Ed rechtsOp ouders gericht? Of kinderen? Allebei? Complicado, ook inhoudelijk. Dan nog wat. In een berichtje in Adformatie eerder dit jaar las ik ook dat jurylid Arco van Nieuwland zich dit liet ontvallen: ”In deze tijd, waarin veel kinderen niet eens meer ontbijten, of heel ongezond, is een dergelijk product zeer welkom. Vooral de stimulans om kinderen weer met plezier brood te laten eten, heeft ertoe bijgedragen dat Fred & Ed deze wedstrijd heeft gewonnen.’ Is deze zoete hagelslag ècht zo gezond dan? Daar kijk ik bijna nog meer van op. Dat is nieuws. Goed nieuws.

Lees ook:Zonnewijk Nieuwland bekend dankzij Eneco’s Klote Zon-spotje
Lees ook:Fred verloot zijn paarse spullen nu Het Net opgaat in KPN
Lees ook:Thee schadelijk voor kinderen, roept Brandwonden Stichting
Lees ook:Echt naakt is Madalina Diana Ghenea op die reclame affiche voor speelfilm Youth
Lees ook:Logopedisten in actie tegen taalachterstand, meldt reclame

2 reacties op “Fred en Ed maken grootse ontbijtreclame voor hagelslag

  1. AJ

    Of het product gezond is; weet ik niet. Weet wel dat het moeilijk is om je kinderen aan de ontbijttafel te houden en elke stimulans goed is.

    Of ik de campagne snap; nog niet. Maar het lijkt me een onderdeel van een groter geheel.

    Of het opvalt en voor reacties gaat zorgen; dat blijkt wel…

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    @AJ: Of het gezond is, wat kennelijk wordt geclaimd als ik dat jurylid mag geloven, is nogal wezenlijk in dit geval (wat is ‘gezond’ is nóg zo’n leuke vraag). Met snoep kon ik mijn kinderen altijd wel naar de ontbijttafel lokken (en nog steeds, haha). Maar ik regelde er altijd wel een appel bij, om iets gezonds te noemen dat niet controversieel is.
    Door het zinnetje onderaan ”Kan je jarige vriendje of je oma in het bejaardenhuis wel wat meer lol aan tafel gebruiken? Ontdek dan hierboven hoe je meedoet” lijkt het op een oproep aan het adres van kinderen -Telegraaflezers? Maar dit terzijde- om reclame voor deze broodsnoep te gaan maken. Ik hoop daarom écht dat die gezondheidsclaim klopt. Staat trouwens nergens iets over in de advertentie. Maar jurylid Van Nieuwland zal ‘t vermoedelijk toch van Food Sense vernomen hebben. We wachten af.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.