Waarschuwing voor Selfie-gevaar in spotje fastfoodketen Pizza Hut

Please Selfie Responsibly‘ is een wat lange, maar hilarische commercial van de Amerikaanse fastfoodketer Pizza Hut. Van medio vorig jaar, toen gemist, maar de moeite waard om nog even te laten zien op Reclamewereld. Al lijkt de Selfie-hausse wat achter de rug inmiddels. Het filmpje wordt gebracht als een spotje van de Amerikaanse overheid; een PSA, dat staat voor Public Service Announcement. Uiteindelijk wordt er reclame gemaakt voor ‘n enorme pizza, The Big Flavor Dipper,

die je niet zomaar even in beeld krijgt met jezelf erbij, haha. Zie meer in een behind-the-scenes filmpje. Pizza Hut is zelf alleen maar even te zien dankzij een kort optreden van een koerier. Bewust.

”Eerst entertainen, dan pas het merk,” is de filosofie van Pizza Hut-woordvoerder Doug Terfehr. Het grappige filmpje is gemaakt en bedacht door reclamebureau Shareability in de VS. Vaksite Adweek in de VS citeerde destijds Tim Staples van dat bureau die zegt dat dat de juiste benadering. ”Veel merken willen deelbare content creëren, maar bedoelen dat ze een gewone commercial willen die vervolgens online een succes wordt. Maar met die mindset gaat het bijna altijd mis.”

Lees ook:Vier Europese spotjes in Top-10 commercials van 2011 Amerikaanse vaksite Adweek
Lees ook:Kinderen credit cards leren pikken om Hell-pizza’s te bestellen
Lees ook:De besteller crasht weer in New York Pizza-spotje
Lees ook:Surrealistisch mooie reclame voor Honda CR-V diesel
Lees ook:Opa, doe het nog één keertje voor me, in het Widerøe-spotje

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.