Microchip verklapt alcoholconsumptie meldt promo Heineken International

Een verlate 1 april-mop, dacht ik eerst. Heineken International laat dit Amerikaanse filmpje over de Safe Stamp rondgaan in de wereld, dus is heel serieus. Twee studenten van de Miami Art School in de VS wonnen deze maand een reclameonderscheiding in Cannes voor hun mooie technologische innovatie. Meldt Ads of the World. Die Safe Stamp is een microchip, oorspronkelijk voor diabeten

ontwikkeld,  die op de hand wordt geplakt bij de ingang van disco’s enzovoorts. Licht via een led-lampje blauw op als de hoeveelheid gedronken alcohol, gemeten via het zweet, het wettelijk toegestane maxium om nog te kunnen rijden is bereikt of overschreden… Door die alcohol denk je dat je alles (aan)kan, toch? Is heel goedkoop, zo’n chipje, zeggen Meghan O’Neill en Divya Seshadri. PS Ideetje voor sportkantines ;-) ?

Lees ook:Rechter in Assen over crash: `Het lijkt wel op die reclame van Pearle`
Lees ook:Ben je Bob, zeg het hardop! ook bij het voetbal en tijdens zangavond zeggen spotjes overheid
Lees ook:Koningsdag: advertentie Oranjedienstregeling NS
Lees ook:Condooms gratis verspreid als reclame voor gokbedrijf Ladbrokes
Lees ook:Fles je vrienden-spel gemaakt in opdracht van de overheid

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.