Waarom een kind op deze wereld zetten vraagt ons Unilever

Why bring a child into this world?‘ Luidt in het Engels de vraag die Unilever ons stelt in dit ontroerende filmpje van ruim vier minuten. Een gedurfde vraag. Die als volgt wordt beantwoord: omdat nooit een betere tijd geweest is dan de huidige, om een mooie toekomst te creëren. En daarom is het internationale Project Sunlight opgericht door de Nederlands/Britse multinational en worden lezers en kijkers opgeroepen om samen op reis te gaan, samen antwoorden te bedenken op de vele levensvragen en daarnaar te leven. ”We believe in a world where no child goes to bed hungry, where every home has 

enough water to drink, wash and clean, where preventable diseases are prevented, and where every child lives past their fifth birthday. We don’t pretend to have all the answers, but we are inviting you to join us on the journey.” Voor campagne en film werkt Unilever samen met reclamebureau David/Ogilvy & Mather in Zuid Amerika, bekend van deze geruchtmakende Dove-campagne. Aanleiding voor het project was de Universal Children’s Day van de VN gisteren.

Is een multinational als Unilever wel de juiste partij om dit soort vragen te stellen en deze beweging in gang te zetten is een gerechtvaardigde vraag. Want het draait daar toch primair om imago, verkoop en winst? En claimde aartsconcurrent Procter & Gamble eerder niet moeders als internationaal domein? Waarom niet, zeg ik dan. Mits het project serieus is en de juiste vragen worden gesteld. Zodat men door ‘mee te reizen’  een andere, betere instelling kan verwerven, een andere kijk op zaken die echt van belang zijn.

Marc Mathieu, Senior VP of Marketing bij Unilever, tot site Mashable: “There are only a few moments in a person’s life where they stop and really think about the future. Having a baby is one of those moments. We wanted to create a piece that shows how people can open up emotionally to change the way they live.”

PS Leuk blog, Reclamewereld?

Lees ook:Reclame oorlog Greenpeace tegen Head & Shoulders
Lees ook:Unilever ‘s lands grootste adverteerder – voor KPN
Lees ook:Unilever slaat terug met Sun: reinigt beste, zonder fosfaat
Lees ook:War Child en T-Mobile op 5 mei samen op de bres voor kindsoldaten
Lees ook:Waar eindigt jouw wereld, vraagt Century Travel in fraaie advertenties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.