Spaanse en Italiaanse topvoetballers in reclame van VVD

Deze provocerende verkiezingsadvertentie zag ik nu pas op Facebook, als zijnde van de VVD. Is van eind juni, toen het nog niet duidelijk werd wie Europees kampioen voetbal zou worden. Toen ging deze partij dus al op de PVV-toer re Europa. De tekst erbij luidt: ”Italië of Spanje wordt Europees kampioen voetbal. Nu moeten ze nog even kampioen bezuinigen worden, want als het aan ons ligt komt er geen regeling waarmee ze van onze zuinigheid kunnen profiteren en zelf geen orde op zaken hoeven te stellen.” Like als je het hiermee eens bent, vraagt de VVD en vanmiddag was het aantal boven de 860, wat, na een maand  een bescheiden aantal likes genoemd mag worden. Of niet soms. Misschien was het een reclametestje van een maand geleden met topvoetballers van Spanje (Xavi Hernandez, links) en Italië (Andrea Pirlo) die ik heb gemist, maar de situatie in beide landen is sindsdien financieel alleen maar dringender geworden. En de stelling relevanter. Over klachten van Italiaans/Spaanse zijde over dit beeldgebruik/misbruik heb ik niets vernomen verwijs ik naar de Update bij dit bericht.

Lees ook:Supportersreis naar finale bij winst op EK Voetbal U21 meldt advertentie
Lees ook:Henk en Marina van de Sunweb over Oranje en voetbal
Lees ook:Zlatan en Hulk doen mee in Nike’s WK Voetbal-spotje
Lees ook:Haha, Footbull: voetballers dollen met stieren in filmpje Sony
Lees ook:Ryan Babel contra hordenloper Gregory Sedoc in filmpje Nike

3 reacties op “Spaanse en Italiaanse topvoetballers in reclame van VVD

  1. Redactie, Michael

    UPDATE 2: Volgens een woordvoerder van de VVD gaat het niet om een poster die tijdens de officiële verkiezingscampagne wordt gebruikt, maar om een ‘verwijzing met een knipoog.’ Ook betreft het volgens haar ‘oud nieuws’, omdat het bekritiseerde bericht op Facebook al eind juni werd geplaatst. “Excuses zijn nu niet aan de orde.”
    Zo meldt Het Parool zaterdag.
    De liberalen menen verder dat Facebook bij uitstek het forum is om op ‘ludieke en toegankelijke manier’ een mening te geven. “Voor de campagne is de slogan niet goed genoeg.”
    In de Spaanse media wordt woedend gereageerd op de slogan, die een teken zou zijn van ‘groeiende euroscepsis en populisme.” De Spaanse krant El Mundo begrijpt niet dat juist de partij van premier Rutte zulke taal bezigt. “Hij is één van de leiders die op de laatste Europese top hebben besloten alle benodigde maatregelen te nemen om de stabiliteit van de euro te verzekeren,” aldus de krant.

      /   Beantwoorden  / 
  2. frank bikker

    De VVD jat toch ook met een knipoog van de minima en de ontwikkelingshulp. Zoveel nieuws is er dus ook niet onder de horizon.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.