Gemist eerder dit jaar, shame. Hierbij goed gemaakt, want deze informercial ”Yes we can” is door commentator Bob Garfield van het toonaangevende Amerikaanse vakblad Advertising Age gekozen als beste spotje van 2008. Knap wordt gespeeld met uitspraken uit een inleiding van Barack Obama tijdens de voorverkiezingen. ”Yes we can” won ook een Emmy in de VS en werd begin dit jaar gemaakt door vele bekenden voor de campagne, maar niet namens de Obamacampagne, door Black Eyed Peas’ will.i.am. Via AdAge.
Lees ook:Clinton vs Obama: wie had slimste reclame/mediastategie? (3x raden)
Lees ook:Als ‘reclamesongs’ beroemd gemaakt door Apple’s Steve Jobs
Lees ook:Black Eyed Peas’ Will.i.am schokt met videoreclame voor Blackberry
Lees ook:Reclamepreview Blackberry 6: knokken met iPhone OS 4?
Lees ook:John McCain noemt Barack Obama ‘terroristenvriend’ in spotje
Opnieuw mooi ingespeeld op de gevoelens. Ik kreeg op een bepaald moment zelf een rilling. We weten allemaal dat dit puur PR-campagne is, maar toch komt het heel menselijk over als Obama de grote held en de hele wereld staat achter hem… Knap gedaan!