Google, McDonald’s en Coca-Cola populaire merken

Ondanks de negatieve publiciteit als gevolg van de discussie over obesitas wisten Coca-Cola en McDonald's zich in 2006 te handhaven in de top-tien van populairste merken in Groot Brittannië. De lijst werd verrassend  aangevoerd door Google dat, er nog niet eerder op had gestaan en, in tegenstelling tot alle andere merken in de top-10, nauwelijks reclame maakte vorige jaar – en dan alleen maar online. Dat blijkt uit een bericht in the MediaGuardian, op basis van een onderzoek van Millward Brown. Zoekmachine Google gaf

vorig jaar volgens Nielsen Media Research slechts 1.4 miljoen pond uit aan reclame in Groot Brittannië, allemaal online. Microsoft eindigde op de tweede plaats in de Britse top-tien en gaf 40 miljoen uit aan reclame. Derde was McDonald's (32.6 miljoen pond), vierde Nokia (17.5 miljoen pond) en vijfde supermarktketen Tesco (75.5 miljoen pond). Daarna volgden in de lijst van populairste merken in Groot Brittannië nog Coca-Cola, Colgate, Nescafé, Ford en Vodafone.

Google stond niet eerder in de Britse top-tien. Het plotselinge lijstaanvoerderschap heeft het merk te danken dan zijn aanwezigheid overall, de kracht van het merk, het intensieve gebruik ervan door alle leeftijdsgroepen en de hoeveelheid aandacht ervoor in de media, aldus een woordvoerder van Millward Brown, dat de lijst al sinds 1998 jaarlijks samenstelt.

 

Lees ook:Coca-Cola life groen van start met Kiss Me-spotje
Lees ook:Google met video Mentos-Cola in videosponsoring
Lees ook:Engels pleidooi voor verbod kinderreclame
Lees ook:Natasha Bedingfield rapt Shake up Christmas voor Coca-Cola
Lees ook:Onderzoek: Google sterkste Nederlandse merk

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.