Verstand van verzekeren? Blonde babes vs Sumoboys


Verzekeraar Fortis ASR kwam met een internetfilmpje om auto-eigenaren te wijzen op hun ’no-claim beschermer.’ Dus dan haal je er sterke spieren bij. In dit geval -duidelijk niet uit Japan overgevlogen- sumoworstelaars. Maar wie weet werken blonde babes wel beter, dacht het reclamebureau. Jeroen Mirck van Adfoblog, dat deze VIRAL vertoonde: ‘Het loopt over van flauwe clichés om veel online publiek te trekken: mooie babes, domme sumoworstelaars, flauwe autograppen… Eigenlijk een grote financiële dienstverlener als Fortis onwaardig.’ En EJ in een reactie: ‘Ik vind het bagger.’ En ik? Ik vindhet wel een aardig filmpje voor zo’n vooral op mannen gericht verzekeringsproduct, waarvoor de publieke belangstelling traditiegetrouw beperkt is. Met als afzender een verzekeraar die nog moet bewijzen evenveel verstand van verzekeren te hebben als, bij voorbeeld, die mensen uit Apeldoorn. En de boodschap was helder. Wat wil je nog meer, in de proeftuin genaamd internet. Sorry heren.

Lees ook:‘Snel nog effe pinnen’ hilarisch leedvermaak ten koste van Fortis
Lees ook:Here Today. Where tomorrow? vraagt Fortis in Curve-campagne
Lees ook:Rabo-advertentie lokt spaarder geplaatst onder crisisverhaal Fortis
Lees ook:Vooral als alles misgaat is verhuizen vaak duurder dan je denkt
Lees ook:Ajax/Feijenoord – gaan sponsors ABN Amro en Fortis goed samen?

3 reacties op “Verstand van verzekeren? Blonde babes vs Sumoboys

  1. Jasper

    Ik vind hem ook wel geinig. Waarschijnlijk zijn reclamemensen kritischer dan het algemene publiek, maar voor wie is hij nou bestemd? Ja toch.

      /   Beantwoorden  / 
  2. EJ

    Ach, misschien ben ik vooral teleurgesteld in het verschil tussen de geweldige ‘FlyGuy’ en deze variant. Noblesse oblige!

      /   Beantwoorden  / 
  3. Jeroen Mirck

    Vond je hem echt helder, Michael? Ik niet. Over de afloop van het spotje heb ik lang nagedacht wat er nu eigenlijk bedoeld wordt, maar het is me nog altijd niet helemaal duidelijk. ;)

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.