Geld makkelijk terug via ‘Uitcheck gemist’ meldt OV-reclame (maar niet voor iedereen)

Op de website Uitcheck gemist kan je in drie simpele stappen je geld terug krijgen, meldt deze advertentie van de Haagse vervoerder, geplaatst in Metro vandaag (KLIK erop om wat te vergroten). Uitcheck gemistMaar dat gaat niet voor iedereen zo eenvoudig. Hopelijk spoedig wel. Dit kan namelijk alleen als je niet bent uitgecheckt in bus, trein, tram en metro van Arriva, QBuzz, GVB, HTM, RET, Syntus, U-OV en Veolia. Heb je met een ander vervoerbedrijf gereisd dan moet je op www.ov-chipkaart.nl kijken hoe je je saldo kunt terugvragen. Reizigers van HTM-reizigers en de zeven andere in vet gemelde vervoerders vullen in bij welkehalte of op welk station is in- en uitgestapt. De uitleg op site Uitcheckgemist: ‘Dan berekenen wij wat de rit heeft gekost. Als u teveel heeft betaald, krijgt u saldo terug. Dit saldo kunt u dan bij een ophaalautomaat op uw OV-chipkaart zetten. U kiest op de automaat voor ‘Bestelling ophalen’.

Je mag per halfjaar maximaal voor drie ritten per vervoerder saldo terugvragen en niet voor ritten van meer dan 180 dagen geleden. ‘In de reishistorie ziet u alle ritten zonder check-uit van de laatste 180 dagen. Het kan zijn dat de vervoerder de informatie nog niet bij ons heeft aangeleverd. Daarom duurt het soms langer voordat een rit zichtbaar is. In de meeste gevallen binnen 14 dagen maar uiterlijk binnen 62 dagen. Heeft u hier een vraag over? Bekijk dan de veel gestelde vragen op www.ov-chipkaart.nl.’ Aldus de site.

Als je met een Businesscard of zakelijke OV-chipkaart reist word je verwezen naar de klantenservice die vermeld staat op je OV-chipkaart. Op de site staat ook vermeld dat het bedrijf  Translink samen met de deelnemende vervoerders verantwoordelijk is voor Uitcheckgemist.nl om, zoals hier gemeld, een inzicht krijgen in incomplete ritten, zoals een check-in zonder check-uit en saldo terug vragen.

Lees ook:Uitcheck gemist voor openbaar vervoer in de reclame
Lees ook:De verplicht ‘vanaf 9 juli met OV-chipkaart inchecken’ advertentie NS
Lees ook:Reclame nieuwe NS email check-out alert service
Lees ook:Reizen met trein, bus, tram en metro kan met OV-chipkaart
Lees ook:Los treinkaartje kopen mogelijk zegt advertentie NS

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.