Coca-Cola start reclame Fairlife melk en choco melk

FairLifeGouden marketinggreep? Zou best eens kunnen. Boeiende timing in ieder geval. Terwijl het hoofdmerk Coca-Cola onder vuur ligt van de obesitas-bestrijders en de melksector in de VS kampt met afnemende omzet, komt het concern op de markt met Fairlife, zijn eigen melkmerk in de VS – en vermoedelijk later in andere landen. Bijgaand de eerste reclame-uitingen van het peperdure premium melkmerk, dat zich

nadrukkelijk ook op vrouwen richt. Uiteindelijk moet die merkmelk zo populair worden dat het ‘geld gaat regenen’, aldus de onderneming. Onder de naam Fairlife komen de eerste producten volgende maand in de schappen van de supermarkten, voor twee keer de prijs van gewone melk. De melk van Coca-Cola -en chocolademelk, Chocomel opgelet- wijkt op een aantal punten af van het standaardproduct. Zo zitten er meer proteïne en calcium in, minder suiker en geen lactose. ”Door te filteren komen we met een premiummelk, waarvoor we twee keer zo veel kunnen vragen als de gewone melk”, zegt Sandy Douglas van Coca-Cola tegen een gezelschap van investeerders, meldt Distrifood. Zie ook de verdere uitleg van Sue McCloskey, zuivelboerin en mede-oprichter van Fairlife.

Lees ook:Coca-Cola life groen van start met Kiss Me-spotje
Lees ook:Runner gaat over haar nek in melkspotje merk A2
Lees ook:‘Taste the feeling’ als nieuwe reclameslogan Coca-Cola aangekondigd in spotje
Lees ook:Knap bedachte billboards: de 20 van site Adoholic
Lees ook:Niet eerlijk: Snoop Dogg helpt reclame Pepsi een handje

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.