Mierzoet spotje Bovag gaat niet over de auto als melkkoe

Na enkele jaren afwezigheid op tv, lanceert de Bovag een nieuwe landelijke reclamecampagne. Onderwerp van het nieuwe spotje daarin is niet, wat je dezer dagen zou verwachten, dat de auto niet de melkkoe van de overheid moet zijn, maar een lief gezinnetje, acterend in een mierzoete commercial – Amerikaanse stijl. Maker is reclamebureau LaMarque. De Bovag zegt zelf over het spotje in een persbericht dat daarin een centrale rol is weggelegd voor het Bovag-bedrijf dat ”betrouwbaarheid, transparantie en garantie hoog in het vaandel heeft staan en zich betrokken toont bij zijn klanten.” Geen idee wie de zangeres is. Meer over campagne en doelstellingen in de overlees.

Het Bovag persbericht geciteerd: ”Uit recent onderzoek blijkt dat 84 procent van de consumenten let op het BOVAG-merk bij de aanschaf van een occasion en 78 procent geeft aan bij de keuze voor onderhoud en reparatie daarop te letten. De kracht van de naam BOVAG en het logo is dus groot en dat moet zo blijven. Vooral in crisistijd is men op zoek naar de zekerheden die het BOVAG-bedrijf kan bieden. Naast een commercial op landelijke TV verschijnen er tevens uitingen daar waar de consument zijn zoektocht begint: de occasionportals.

”De nieuwe reclamespot beleefde op 1 oktober een exclusieve voorpremière tijdens het jaarcongres van BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven in Nijkerk. Vanaf maandag 7 oktober is de commercial te zien op landelijke zenders en onder andere bij het bekijken van tv-programma’s via ‘Uitzending Gemist’. Het spotje appelleert in vier herkenbare scènes aan het onbezorgde gevoel dat de consument wil ervaren en dat het BOVAG-bedrijf kan garanderen. De reclame focust op auto’s, maar kan moeiteloos worden doorvertaald naar andere producten en diensten die door BOVAG-leden worden aangeboden.”

Lees ook:Oranje Garantie Auto’s in de reclame gedaan door Bovag
Lees ook:‘Autoprijzen misleidend’ zegt ANWB, maar Bovag-dealers ontkennen
Lees ook:Campagne kaart gevaren fietsen zonder licht aan
Lees ook:Bovag-antiheld Beun de Haas uit de jaren ’80 ook terug op tv
Lees ook:VenW-campagne ‘Goed licht, beter zicht’ mikt eerst op automobilisten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.