VW & EK: Oranje en Duitse fans strijden in online Interland

Maak kennis met de live penalty game NL-Duitsland, roept VW. ”Speel tegen echte Duitsers op Facebook of op je mobiel (iPhone en Android) en maak kans op een Volkswagen up! Versla die Mannschaft op Das Interland.” Het sentiment rondom de wedstrijd Nederland-Duitsland op het EK Voetbal 2012 is voor Volkswagen Nederland én Duitsland de aanleiding om een campagne te laten ontwikkelen waarin Nederlanders en Duitsers zelf de uitslag kunnen bepalen in een alternatieve Interland, licht Marketing Tribune toe. Van 1 juni tot 12 juni kunnen fans van de tweede buurlanden het tegen elkaar

op nemen in een live penalty shoot-out. ”Volkswagen is een Duits merk dat typisch Nederlands aanvoelt, zo meent het automerk,” vandaar de door het (Nederlandse, haha) reclamebureau Achtung bedachte inhaakactie. ”Het is voor het eerst dat een internationaal merk de fans uit verschillende landen op deze wijze activeert,” aldus MT. Behalve een Facebook-app zijn er ook apps ontwikkeld voor iOS en Android toestellen, in Nederlandse en Duitse varianten.

Lees ook:Hond helpt met niets op tv missen van sportzender Xfinity
Lees ook:Duitse Fiat Bravo-reclame spot met Nederlandse EK Voetbalteam
Lees ook:Film Festival-campagne brengt fans dichter bij de sterren
Lees ook:Alsof ‘t biefstuk is: Volkswagen zet nieuwe Jetta in reclame
Lees ook:Robin van Persie mist penalty in voetbalspotje van Mars

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.