Meteen maar even een nieuwe reclameprijs bedenken, de winnaar heb ik al. De Prijs voor Onbegrijpelijkste Advertentie, want die staat vandaag in de krant. Hierbij afgebeeld. Adverteerder: ’365.’ Na bezoek aan hun site blijkt dat dat de nieuwe naam (!) is van ArboNed, een van de grootste spelers in de markt van de bedrijfsgeneeskunde. ”365 is een jonge organisatie met veel ervaring. 365 bouwt voort op 20 jaar expertise in de bedrijfsgeneeskunde, zakelijke dienstverlening en consultancy.” En het hele jaar, 365 dagen, actief. Maar ik ga hier niet alles uitleggen wat die onbegrijpelijke advertentie
eigenlijk had moeten vertellen, ben der belazerd. Dat doen ze zelf maar, hopelijk morgen al, in een follow-up advertentie. Ben wel benieuwd of dit nu een klassiek gevalletje is van verspild reclamegeld of dat deze, laat ik het maar teaser noemen, mensen naar de site dirigeert om meer uit te zoeken over dat bedrijf met die bijzonder irritante naam. PS Vreemd dat deze advertentie vandaag niet in b.v. de Volkskrant stond (ik haalde ‘m uit de wakkere krant).
Lees ook:Vreemdgaan geeft bestaande relatie oppepper beweert Second Love in advertentie
Lees ook:De Telegraaf kopje kleiner, Parool viert feest in advertentie
Lees ook:Alle ballen gaan erin: IKEA heeft LOL met inhaken op EK
Lees ook:Johan Cruijff pleit met nieuwe initiatief ‘Schoolplein 14′ voor vaker buiten spelen jeugd in strijd tegen overgewicht
Lees ook:Wat moet Vincent Cassel nou in die Lancia Ypsilon-reclame?
Wat minstens zo onbegrijpelijk is, is dat de advertentie als twee druppels water lijkt op de advertenties van Aegon. Zelfde lettertype, zelfde lay-out, zelfde soort fotografie. Ik zie in elk geval wel 365 overeenkomsten.
http://blog.aegon.nl/wp-content/uploads/2010/03/Ard2.gif