Metro ingepakt door Burger King (als Prinsjesdag-inhaker)

Over inhaken gesproken. Even de Metro van vandaag gemist, maar dankzij een tip nog net goedgekomen. Beslist een geestige reclame-uiting. Gratis dagblad Metro heeft zich op Prinsjesdag 2009 volledig laten inpakken door Burger King. Ik kijk er allang niet meer van op, je VP verkopen, maar het was wel wennen, geef ik toe. Wel heel opvallend, natuurlijk. Sla de schijn-VP om en zie de ”gewone” voorpagina rechts, met links nóg een paginagrote kleurige uiting van de hamburgerverkoper, met, als King Deal een Double Cheeseburger, met patat en cola, voor slechts €2,95. Als onderdeel van de nieuwe Alsof je ons berooft-campagne (klinkt en bekt vast lekkerder op z’n Engels, die slogan). Maar even iets anders: wordt ‘t niet tijd dat ook Burger King eens wat gaat hameren op gezond(er) eten, en meer gezonds gaat aanbieden? De klemtoon in de reclame ligt toch nog bijna altijd op véél, en niet duur. Op dat punt kunnen ze nog heel wat leren van aartsvijand McDonald’s. Maar als ik op z’n tijd een burgertje verschalk, vind ik het moeilijk kiezen.

Lees ook:Je eigen gezicht op verpakking hamburger (Burger King VS)
Lees ook:Burger King in de VS heeft plannen voor een speelfilm rond ‘King’
Lees ook:Burger King bakt leuk eind aan McDonald’s-spotje
Lees ook:Kritiek op YouTube-handel van Diddy en Burger King
Lees ook:Gratis Whoppers als je ‘quasi vrienden’ van Facebook verwijdert (actie Burger King)

2 reacties op “Metro ingepakt door Burger King (als Prinsjesdag-inhaker)

  1. Rens den Hartog

    Hoi Michael, is dit nu adaptie of vertaling volgens jou? Of gewoon een goed creatief idee?

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    @Rens Ha, ik voel ‘m! ”Alweer minder voor de burger” is zelf bedacht, vermoed ik. Maar ”Als je ons berooft” is een vertaling van de Engelse slogan. Of een adaptatie, mag je kiezen ;-)

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.