Categorie: "Fake/parodie"

Gruwelijk of leuk? Nepspotje voor Nolan’s Cheddar

Lang leve de Muscle Mouse. Knap staaltje getruukte animatie in deze nepreclame voor Nolan’s Cheddar, Seriously Strong. Behalve een levende muis is er ook een dooie gebruikt, claimt men. Het filmpje is gemaakt door een nieuwkomer/regisseur in Londen, John Nolan, die ging werken voor productiehuis Streetlight Films. En met zo’n binnenkomer zo val je zeker goed op. De passende muziek is van 1.The Carpenters (Top Of The World), 2.The Doors (The end) en 3.Survivor (Eye Of The Tiger). Via Shots.

Luguber reclamehoaxje: zelfmoord plegen met fan

Johnson Fans. Aire extraordinaire.” Lugubere uiting, dit. Kán natuurlijk niet, maar ik moest er wel even om lachen. Ik heb dat bedrijf Johnson Fans nog proberen op te sporen via Google, maar zonder succes. Reclamehoaxje uit Frankrijk dus, kan niet missen. Via Adoholic.

Johnson Fans

NIET op kantoor bekijken, dit Chinese spotje over Durex

… want dat zal de baas niet zo kunnen waarderen. En sommige collega’s. Tenzij je het geluid uitzet. Maar dan mis je toch de essentie van een hoogst opmerkelijk spotje uit China,voor klant Durex. Al wordt hier en daar beweerd dat-ie uit Japan komt. Dus echt iets om thuis om te bekijken, of beter: te beluisteren. Op deze druilerige zondagmorgen, haha. Volgens mij fake, al weet ik het niet zeker. Maar wel geestig. Via Great Commercials.

Nep-spotje Koefnoen over (oud) DSB Bank-directeur Gerrit Zalm

Sommigen zullen zeggen dat ik mijn eigen normen in de uitverkoop zet, maar dat is precies díe flexibiliteit die je verwacht van een kredietverstrekker.” Voordat ex-minister Gerrit Zalm bestuursvoorzitter werd van de Staatsbank ABN/Amro-Fortis werkte hij, zoals bekend, voor DSB. Aanleiding voor Koefnoen voor deze nep-commercial van vorig jaar. Was Koefnoen zijn tijd ver vooruit, vraag je je nu af aan de vooravond van een onderzoek naar de betrokkenheid van Zalm bij het wanbeleid bij de bank uit Wognum?

OMG: zwerm superbijen tilt Thinkpad van IBM op

Het OMG en Dude-geroep is niet van de lucht. De feek (uh, fake)-van-de-week: drie guys en 1000 bijen, lijm en honing en een federlichte Thinkpad van IBM. Het is echt, roepen de guys nog. Hoe krijgen ze het voor elkaar! De stemmen klinken alsof opgenomen in een badkamer, reageerde iemand. Wel leuk. Via Copyranter.

Zwarte man vervangen door blanke in advertentie Microsoft Polen

Microsoft heeft snel zijn excuses aangeboden en de advertentie voor de Poolse markt weer in oude staat hersteld, maar het (imago)leed was al geschied, natuurlijk. Het Amerikaanse bedrijf had de zwarte man -alleen zijn hoofd- in de Amerikaanse advertentie, zie de bovenste advertentie, vervangen door een blanke, in de advertentie voor de Poolse markt, waar blijkbaar wat anders tegen zwarten wordt aangekeken. Slechts zijn hand was welkom, in dat land. Triest. Het blog Photoshop Disasters, ja, dat bestaat óók al, kopte cynisch over Microsoft Polen: ”At least they kept the Asian guy in.” Bron: TechCrunch. Leuk voor fotoshoppers: die PC vervangen door een Mac?