Categorie: "Fake/parodie"

Smullen: de Anus Burger, helemaal nieuw, van McDonald’s

From the very first moment, they introduced the Angus line, I knew this would haunt them,” schrijft Shotgunconcepts op de site van Adrant’s, dat dat plaatje over McDonal’d nieuwe Anus Burger bracht. Typfoutje, dat moest toch Angus burger zijn, zou je denken. Maar dat KAN toch niet, zo’n fout, op zo’n plek. Fake dus, of tijdelijk even zo gedaan, om de aandacht te trekken? Geen idee. En: ja, hoor, ze bestaan, die Angus Burgers. Niks quarterpounders, ”thirdpounders,” maar liefst.

The Simpsons parodiëren sterren van Adidas House Party

November vorig jaar brachten we de Houseparty-filmpjes van het jubilerende Adidas, met sterren als David Beckham, Katy Perry, Kevin Garnett, Missy Elliott, en Mark Gonzales. De Britse tv-zender Sky 1 maakte de volgende erg geestige parodie erop om The Simpsons te promoten. Met sterren als Homer, Bart, Lisa, Maggie en Marge.. Weer met hetzelfde oudje liedje Begging’ you van Franki Valli van de 4 Seasons. Via Adverblog.

‘Als je onze shitty cars niet koopt pakken we je geld toch wel’

Wat gaat George Bush doen, terug uit Irak, het land dat hij vergeefs probeerde te redden? Eigenhandig de Amerikaanse auto-industrie redden, een maand voor zijn vertrek? Deze geestige inhaakadvertentie van vijanden van GM, Ford en Chrysler, die nooit betaald een krant heeft gehaald in de VS, moet Bush de juiste richting wijzen. Weg met die drie door incompetente managers geleide autoreuzen, niks steun van de belastingbetaler. Maar de Amerikaanse regering overweegt het eerder dit jaar ingestelde steunfonds van $ 700 mrd voor de financiële sector, ook aan te spreken om de zieltogende autosector te helpen. Het Witte Huis zei dat nadat bekend was nadat de Senaat -waarin de Republikeinen het voor het zeggen hebben- het niet eens werd over een reddingsplan van $ 14 mrd voor de drie. Regering en ‘t Huis van Afgevaardigden waren wel akkoord.  Zie de overlees voor de geestige tekst onderaan.

Hitler ingezet om Belgische Site van´t jaar-competitie te promoten

Deze scène uit de film over het eind van Adolf Hitler is populair om te parodiëren. Andere voorbeelden heb ik even niet bij de hand, helaas. Maandagavond maakt de redactie van Clickx Magazine in Gent bekend welke sites in de prijzen vallen bij de Site van het Jaar-verkiezing. Enkele dagen voor de uitreiking blijkt overigens dat niet iedereen even gelukkig was met de genomineerde site. Via De Standaard Online.

Bah, wat een vieze ringtone, genant, fake spotje zeker…

Even getwijfeld of ik ‘m erop zou zetten, maar moest tot mijn schande bekennen dat ik er toch even om moest lachen… Om de aandacht te vestigen op nieuwe ringtones biedt iSystem Int. ICTV uit Oekraïne -als-ie echt bestaat dan, en als dit geen fake-spotje is- deze heel speciale aan. Vooral effectief in een lift met veel mensen, blijkt…

Hummer: leuke en veilige auto voor als de eindtijd is gekomen

Een solide wagentje voor als de eindtijd komt. De tekst bij de advertentie speelt in op een Ameirkaan christelijke film uit 1998, waarin 200 miljoen mensen plotseling van de aardbol verdwijnen. Let the Whining Liberals and the Green-Screamers Laugh At You Now. Come the Apocalypse, You'll Be Glad You Did. Maar het is niet echt, maar een grapje van de Amerikaanse blogger Jetpack (zelf in elkaar geshopt, hij is een reclameman) die vindt dat de inferieure auto-industrie niet met zoveel geld gered moet worden. Hadden ze maar betere en zuinigere auto's moeten maken (zoals de Japanners). Wat ik niet helemaal terecht vind, want als de benzine hier in Europa altijd zo belachelijk goedkoop zou zijn geweest als in de VS, hadden wij hier ook allemaal energieslurpers voor de deur gehad.

Kut, was ik maar naar Specsavers gegaan (Barclaycard-parodie)

Wat nou kredietcrisis, lekker op de waterglijbaan met Barclaycard. Luidde de kop boven een erg leuke commercial van het Engelse Barclaycard. Dat is 't tweede spotje, dat we maar even herhalen. Het ook in Nederland welbekende Specsavers speelde daar geestig op in, met een heel goedkoop (na)gemaakt filmpje, als parodie. Bollocks heb ik maar even door iets heel anders vertaald, want kloten klinkt niet in zo'n geval -;). Kut riep de man, Should've gone to Specsavers. Opmerkelijk: begin is perfect nagemaakt, zelfde mannetje bijna, maar dat alles niet door een reclamebureau van Specsavers, maar inhouse gemaakt, vermoedelijk met een team freelancers. Via The Inspiration Company.

 

Met fake reclameposters is Sarah Palin-bashing wel erg makkelijk

Je kon erop wachten, op de nieuwste sport op internet, Sarah Palin-bashing. Via fake reclameposters en, zoals 't hoort, best geestig allemaal. Of dit nu uit het onofficiele pro-Obamakamp komt of gewoon huisvlijt om de cyberlol is natuurlijk niet bekend. Het Parool zette er vrijdag een aantal bij elkaar. Linksboven toont de jachtlustige Sarah Palin als Junior Park Ranger, met daar overheen gekrast het jaartal 2008 en Vice-President. Daaronder de Goeverneur van Alaska als verpleegster van collega-Republikein John McCain (72), oudste presidentskandidaat ooit in de VS. Rechtsbeneden de Prisoner Of War en de WOW-wat-een-stuk-foto. En tenslotte Sarah in bikini, met jachtgeweer, maar niet heus. Later zou het blonde hoofd in de echte foto weer opduiken op internet. ''Inmiddels genereert ze meer hits op google dan welke politicus ook'', tekent redacteur Mark Moorman aan in zijn artikel ''Palin verhit de verbeelding.'' Misschien werkt ''anti-reclame'' wel beter dan vermoed.