Categorie: "Goede doelen"

Amhali en DeLange in reclame voor Sta op tegen kanker-tv show

Opstaan tegen. Najib Amhali en Ilse DeLange doen het, maar ook Di-rect en Jim Bakkum e.v.a. Sta op tegen kanker‘  adviseert deze inhaak-advertentie met Amhali daarom in de Volkskrant vandaag. Vanavond is er een fondsenwervende liveshow op tv, gepresenteerd door Frits Sissing en Lucille Werner, waarinKWF Kanker bekende en onbekende Nederlanders opstaan tegen. Om 21.25 uur op NPO1/AvroTros. Een op de 3 Nederlanders krijgt kanker zegt het KWF. Dit jaar zijn er weer topartiesten

Katten swing-spot als hulp voor tijgers en leeuwen

Even dachten we, al laten zien op Reclamewereld, deze leuke infomercial ‘Cat Music Video (Cat Aid) – If You Care, Care for the Wild.’ Maar dat was een andere, voor hetzelfde goede doel. Waarin katten opkomen voor hun grote katachtige familieleden, zoals tijgers en leeuwen. Die van augustus vorig jaar was van Greenpeace. Deze heel leuke swingende dus niet, maar van CatAid/Care for the Wild

‘Nederland bedankt’ en verantwoording giften Giro 555-actie voor Filipijnen

Giro 555 Filippijnen dankTerwijl Giro 555 alweer volop werft voor de strijd tegen Ebola in Afrika, is er in de media een ‘Nederland bedankt’-advertentie verschenen van de samenwerkende hulporganisaties, namens de Filipijnen. En belangrijk ook: de advertentie zet op een rijtje waar de ruim €36 miljoen (!) Nederlandse hulpmiljoenen aan zijn besteed. Prima dus. Ook de ‘actie- en bureaukosten’ (€600.000). Wat de max. 7% AKV/

Hulporganisaties lanceren ‘Stop de ebola-ramp’ als eerste ziekte-actie Giro 555

Giro 555 ebolaDe samenwerkende hulporganisaties openen Giro555 en roepen Nederlanders op om de actie ‘Stop de ebola-ramp’ te steunen. Het is de eerste keer in de geschiedenis van Giro555 dat er een nationale actie wordt gehouden vanwege een ziekte. Ebola is een immense ramp die vraagt om een grootschalige en directe wereldwijde aanpak. Naast een medische noodsituatie, is dit een humanitaire ramp die complete samenlevingen ontwricht. ‘In West-Afrika staat alles stil’, meldt actievoorzitter Henri van Eeghen. ‘Miljoenen mensen zijn getroffen’.  Vanaf vandaag zenden alle radio en televisiestations spots uit om aandacht te vragen voor de nationale actie. Via

Inschrijf-reclame voor KiKa di Giro in zomer 2015

KiKa GiroSchrijf je snel in‘, roept de advertentie van KiKa in de krant deze week. Maar zoveel haast is er ook weer niet, want de Giro di KiKa is pas de komende zomer, van 28 juni t/m 3 juli 2015. Zes etappes door Noord-Italië, een traject van bijna 1000 kilometer. De advertentie plukte ik uit De Telegraaf van maandag j.l. Van de site: ”Giro di KiKa koppelt de sfeer en route van de Giro d’Italia aan een prachtig doel: de strijd tegen kinderkanker. Rijd mee met deze sensationele wielerronde in Noord-Italië, een land met grote liefde voor de wielersport. We zijn zes dagen onderweg en

Vernieuwde ebola-advertentie Artsen zonder Grenzen

Artsen zonder grenzen ebolaAZG ebolaDie rechts plaatsten we, betrokken als we zijn bij Reclamewereld, zeer onlangs. Op 16 oktober. Die advertentie links plukten we vanochtend uit de krant. Zoek de verschillen in de ebola-advertenties van Artsen zonder Grenzen (KLIK erop om wat te vergroten). Intrigerend. De zwarte arts werd een vrouw, Onze ‘artsen’ werd Onze ‘mensen’, de kop staat nu op een zwarte achtergrond, en voor donaties wordt niet

Hi-jack spotjes als reclame voor strijd Plan tegen kinderhuwelijken

Meer een reclame-case dan een commercial, deze viedo, voor Plan België. Weer eens wat anders als reclamevorm, want hier worden leeftijdwaarschuwingen voor 12+ films ge-hijacked met spotjes van drie jonge meiden die hun akelige ervaringen delen over de verwerpelijke huwelijkstradities in hun land. Wat Plan er precies tegen

Kinderen pleiten voor fondsen in Ebola-strijd spotje

What are you going to do to prevent me from becoming another statistic?‘ De in New York gevestigde Afya Foundation verzamelt geld in de VS voor ‘gezondheids- initiatieven’ in Afrika en het Caraibische gebied. Onlangs kwamen vijf kinderen in de staat Texas in contact met het Ebola-virus. In het filmpje pleiten de kinderen voor

Stevie Wonder, Pharrel, Kylie en Elton John in prachtspotje BBC Music

God only knows… Voor BBC Music maakte Karmarama een commercial van tweeënhalve minuut die  twee jaar duurde om te maken, meldt site Adformatie, dat Campaignlive als bron citeert. Zie ook RTL-bericht. Het prachtige spotje moet de vele muziekdiensten van de Britse omroep belichten. De opbrengsten van het beroemde Beach Boys-nummer gaan naar het goede doel van de staatsomroep, BBC Children in