Het spotje komt uit de VS, van, eh, Dentidrill… Daar reageerde als eerste een tandarts, genaamd Eeuw12. Die zei: ”This is the most dangerous, scary thing I’ve ever seen. I’m a dentist, and I hope this is some kind of joke. No way this is actually legal in the US.” En JCSK8 kort daarop: ”This must be a joke. Please tell me. Otherwise I’m quitting this world.” Na het is een joke hoor. En een goeie, te goed bijna… De Amerikaanse virale campagne, voor de Nederlandse markt aangepast door reclamebureau GreyPossible, zorgde volgens eigen zeggen de afgelopen dagen tot de nodige speculaties en onrust. On- en offline. Het is bedoeld als reclame voor een tandartszorgverzekering van Ixorg. Dat zegt: ”Steeds meer mensen kiezen ervoor mensen kiezen ervoor om geen aanvullende
tandartsverzekering te hebben. Heel begrijpelijk (beetje rare opmerking van dat Ixorg-MvO). Maar het helemaal zelf gaan doen is natuurlijk geen optie. Voor een gaatje ga je natuurlijk naar de specialist – je tandarts. En voor het overige is er nu ixorg. Met ixorg maak je zelf of samen met je tandarts een plan. En zet je budget opzij, in plaats van dat je premie kwijt bent. Je gebruikt alleen wat nodig is. De rest blijft van jou. En voor echte calamiteiten ben je gedekt tot € 10.000.” Aldus hun site.
PS Goed blog, Reclamewereld?
Lees ook:Tandartsverzekeraar Ixorg ruziet met Independer via spotje
Lees ook:Ben is verlost, zit nergens aan vast (behalve aan reclame)
Lees ook:Stemmen op irritantste supermarktreclame op tv in poll
Lees ook:Frauderende tandarts genoemd in ministeriële advertentie
Lees ook:De nieuwste commercial in de serie Rare Reclame uit Japan