De abri met de tekst ‘KPN helpt je uit de brand’ is natuurlijk hartstikke fake, roept blogger Gonnie Spijkstra van Verse Reclame. Gelijk heeft ze. Ten eerste zou KPN nooit zo’n laag-bij-de-grondse commerciële actie doen ten koste van een tijdelijk in moeilijkheden verkerende concurrent, Vodafone. En, ten tweede, had KPN zèlf storingen onlangs, en ten derde wordt Voda juist geholpen door KPN (en door T-Mobile, goed van ze). En ten vierde, zoals de site zegt: je kunt niet zo snel een abri designen, laten drukken, verspreiden en plaatsen. Maar even lachen erom moest ik wel, sorry. Verse Reclame vermoedt dat de dader al ‘ns eerder heeft toegeslagen in abriland, en denkt zelfs de creatieve geest te kennen, dankzij twitter. PS Overigens is Vodafone voornemens om een ‘gebaar te maken’ naar klanten die last van de grote telefoniestoring hebben. Maarwaar dat gebaar precies uit bestaat, kon een woordvoerder nog niet zeggen volgens VK/ANP. ‘Dat moeten we nog bepalen. Eerst willen we ons nu concentreren op het oplossen van alle problemen.’ Voda heeft iedereen haar excuses al aangeboden, ook al kon ze niets doen aan die brand.
Lees ook:Flink wat vakkritiek op nieuwe commercials Vodafone
Lees ook:Youpie!-reclame Vodafone tegenover Carré is fake
Lees ook:Vodafone’s ‘dank voor geduld en support’-advertentie
Lees ook:Netwerk Vodafone hier snelste, gebruikerservaring beste meldt eigen advertentie
Lees ook:Excuses Vodafone-topman Rob Shuter in advertentie
Dat noemen ze nog is concurrentie, de marketing strategieën zijn veel te laf in Nederland